שד' בלוני תבערה
שד' בלוני תבערהצילום: דוברות

עשרות פעילי "הפרויקט לניצחון ישראל" יצאו במהלך הלילה (רביעי) למחאה נגד מדיניות ממשלות ישראל לאורך השנים בסוגיית הסכסוך הישראלי- פלסטיני.

במסגרת הפעילות הוחלפו שמות הרחובות המרכזיים ברחבי תל-אביב לשמות המתארים את המציאות היומיומית של תושבי הדרום בפרט, ואזרחי מדינת ישראל בכלל.

כך למשל, הוחלף שילוט הרחוב בשדרות רוטשילד ל''שדרות הממ"דים'', רחוב ריינס ל''רחוב סבארו'', רחוב אסתר המלכה ל''רחוב הדולפינריום'' ושדרות בני ציון ל''שדרות בלוני התבערה''.

במקביל, שונו שמות צמתים בעיר לשמות המסמלים את ההחלטה שצריכה לקבל ממשלת ישראל הנכנסת - האם תפנה לרחוב הפייסנות או רחוב ההרתעה, לרחוב התבוסה או לרחוב הניצחון.

המחאה מגיעה על רקע סקר רחב שפרסם הארגון בשבוע שעבר, אשר עוסק בעמדות הציבור הישראלי ביחס לסכסוך הישראלי פלסטיני, ומלמד כי הציבור בישראל מאוכזב מהיד הרכה של ממשלות ישראל נגד החמאס, דורש להגיע להכרעה, ומביע ביקורת על הסכם הפסקת האש בסבב הלחימה האחרון.

צילום: דוברות
צילום: דוברות

''פרויקט הניצחון הישראלי'' קורא לנבחרי הציבור, לצה"ל ולכל החברה בישראל כי יש לעבור ממדינות של פייסנות ורפיסות למדיניות של ניצחון והכרעה. ניצחון משמעו – כפיית התנאים של ישראל על אויביה באמצעים צבאיים, כלכליים ומדיניים. זאת בניגוד לוויתורים ופייסנות הן כלפי ארגוני הטרור ותומכיהם, והן כלפי הלחץ הבינלאומי. גישה זו לומדת מההיסטוריה כי סכסוכים מסתיימים רק כשהצד השני מוכרע ונכנע. כך גם הסכסוך עם הפלסטינים ותומכיהם יסתיים רק לאחר שהפלסטינים יכירו בתבוסה וכישלון המאבק האלים. ללא ניצחון של ישראל לא יהיה סוף לסכסוך.

מנכ"ל פורום המזרח התיכון, אשר עומד מאחורי הפרויקט לניצחון ישראל, גרג רומן: "מדובר בפעולת מחאה שמגיעה מכאב גדול בציבור הרחב במדינת ישראל. כולנו זוכרים את הפיגועים הקשים במלון פארק, קו 5 והדולפינריום וכולנו מתוסכלים מסבב אחר סבב שמשתקים את חייהם של תושבי הדרום. חייבים להפסיק לנהל את הסכסוך ולהחליט שאנחנו מביאים אותו לסיום, מעמדת כוח ובתנאים שלנו. זוהי הדרך היחידה לסיים את הסכסוך וזו הדרישה שלנו מממשלת ישראל העתידית".