פולארד
פולארדצילום: Lucas Jackson , רויטרס

שר החינוך הרב רפי פרץ (הימין המאוחד) פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לפעול מול הממשל האמריקני כדי שיהונתן פולארד ורעייתו אסתר יוכלו להגיע לישראל.

''לאור פרסום מצבה הרפואי של גב' אסתר פולארד, פונה אני אליך בבקשה להגיש בקשה דחופה לממשל בארצות הברית על-מנת שזה יפעל לקיצור עונשו של יונתן פולארד ויאפשר לו ולרעייתו לעלות בהקדם לארץ ישראל", כתב פרץ לנתניהו.

פרץ הוסיף: ''למותר לציין את המחיר הגבוה ששילם מר פולארד על רצונו לעזור למדינת ישראל ואת החשיבות הרבה של הערבות ההדדית, שהינה ערך מוביל ביהדות.

''בטוחני שכבודו מבין את דחיפות העניין ואת הכרת הטוב שמדינת ישראל צריכה להעניק למר פולארד ולרעייתו", כתב שר החינוך לראש הממשלה.

"ביקשתי מנתניהו שישוחח עם טראמפ"באדיבות קשת, חדשות 12

אתמול דווח בגלי צה''ל כי אסתר פולארד, רעייתו של יהונתן, חולה בסרטן שד מתקדם ולפי בדיקות שנערכו בימים האחרונים המחלה התפשטה גם לעצמות.

בסביבתו של פולארד מקווים שבוושינגטון יבינו את חומרת המצב ויקלו את תנאי השחרור המחמירים שלו. חברי המשפחה מגייסים תרומות לתשלום עבור הטיפול הרפואי, והוא יחל בימים הקרובים בארצות הברית.

יהונתן ואסתר מקווים כי לאחר הטיפולים הם יוכלו להגיע להליך החלמה בישראל. בינתיים מבקש יהונתן שתוסר ההגבלה על חופש התנועה שלו והוא יוכל ללוות את רעייתו לבית החולים.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ (הימין המאוחד) אמר: ״ראש הממשלה נתניהו צריך לעשות הכל מול הממשל האמריקאי כדי להביא את יהונתן ואסתר פולארד הביתה לישראל. איראן זה חשוב, להחזיר את פולארד הביתה זה דחוף, ובעיקר מתחייב יהודית, מוסרית ואנושית״.