לוקט. מגיע לבירה
לוקט. מגיע לבירהצילום: באדיבות הפועל ירושלים

עם רזומה מעניין בליגות הכדורסל הטובות באירופה וכשהוא נמצא בגיל האולטימטיבי לכדורסל, חתם היום (רביעי) טרנט לוקט על חוזה לשנה אחת עם אופציה, במדי הפועל ירושלים.

לוקט בן ה-28 מתנשא לגובה של 1.96 מטר ומגיע לבירה במקומו של כריס ג'ונסון ששוחרר.

ג'ונסון הגיע להפועל ירושלים אשתקד בקול תרועה רמה אך שורת פציעות טורדניות מנעה ממנו לשחק ולמעשה את מרבית העונה ראה מהספסל והיציע.

בהפועל חיפשו במשך זמן רב אחר מחליף ראוי לג'ונסון ובעיקר כזה בעל עבר בליגות הכדורסל האירופיות ובמפעלים האירופיים דוגמת היורוקאפ, זאת כחלק מהקו החתמה שלהם הקיץ כשאלה הציבו מטרה - להתמודד עד הסוף במפעל ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה.

ללוקט עבר מרשים בליגות הטובות באירופה, כשזה שיחק במדי בטיס הספרדית, טרנטו האיטלקית ובשנתיים האחרונות במדי קאזאן הרוסית, איתה שיחק גם במפעל היורוקאפ היוקרתי.

בעונה החולפת רשם לוקט 27 הופעות בליגת ה-VTB בהם העמיד ממוצעים של 6.5 נקודות, 3.2 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים ב-21 דקות על הפרקט וביורוקאפ רשם לוקט ממוצעים דומים של 7 נקודות, 3.6 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים.

מאמן הקבוצה, עודד קטש ברך על ההחלטה כשאמר "אנחנו מאוד שמחים שהצלחנו להנחית כאן שחקן איכותי כמו טרנט לעמדת הסמול פורוורד".

לדברי קטש, לוקט הוא חתיכה משמעותית בפאזל שבונים בבירה. "טרנט מביא איתו יכולת הגנתית מצויינת, קשיחות ואגרסיביות וקליעה טובה מכל הטווחים. הוא התמודד מול קבוצות בטופ האירופי ואני בטוח שהוא יעזור לנו לעמוד במטרות שאנחנו מציבים לעצמינו לעונה הקרובה".

לוקט מסר לאתר הרשמי לאחר החתימה: "עוד בקיץ הקודם, כשהשתתפנו בטורניר כרתים, פגשתי את האנשים מירושלים והם הותירו עליי רושם מצוין. דיברתי גם עם חברים שמכירים את הפועל והם המליצו לי להגיע ללא היסוס. אני מאוד נרגש להצטרף למועדון ומשוכנע שעם הסגל שנבנה כאן אנחנו נדבר חזק מאוד בכל המפעלים שבהם נשתתף. מצפה בכליון עיניים לפגוש את האוהדים של הקבוצה, עליהם אני שומע וקורא דברים נפלאים. יאללה הפועל!".