החדר בו בוצע הרצח במפעל בברקן
החדר בו בוצע הרצח במפעל בברקןצילום: יוני קמפינסקי

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (רביעי) שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על מוחמד נעלוואה, אחיו של המחבל אשרף שביצע את הפיגוע בברקן ורצח את קים לבנגרונד וזיו חג׳בי. זאת לאחר שהורשע באי מניעת החזרת נשק ובשיבוש הליכי חקירה.

במהלך הדיון התפתחה מהומה, כאשר החלו חילופי דברים קשים בין משפחתה של קים לבנגורנד הי"ד לבין עורכי דינו של המחבל. עורך דין המייצג מחבלים ששהה במקום החל לקלל את המשפחה, הוצא מהאולם, חזר וירק לכיוון המשפחה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים כנפגעי עבירה במימוש זכויותיהם מסר "מדובר באח של מחבל רצחני שחי איתו בבית, ידע שהוא מחזיק נשק וידע על אזהרת המחבל מחיפוש בבית של צה"ל. בנוסף, לאחר הפיגוע ניסה הנאשם למלט את סרטוני הצילום כדי שהמחבל ושותפיו לא יתפסו וימשיכו להוות סכנה ואיום.

"לא מדובר בנאשם תמים כלל וכלל. החוק ביהודה ושומרון קובע שעל חשד סביר יש חובת דיווח לצה"ל ואם הדיווח לא נעשה - עוברים על עבירה של אי מניעת הפיגוע. כל אדם סביר מבין שחשד סביר היה כאן, אם לא מעבר לזה. הענשת סביבת הטרור והרתעתה זהו תנאי הכרחי לעצירת הפיגועים. לצערנו בית המשפט נכשל כאן במשימה זו ואנו נדרוש שהתביעה תערער על כך ותפעל לתקן את המעוות".

בכתב האישום נגד אח המחבל תואר כיצד אימו סיפרה לו על התבטאויותיו של המחבל, אולם למרות זאת "לא מסר הנאשם הודעה על דברים אלו לגורמים כלשהם ולא פעל באופן סביר אחר כדי למנוע את עשיית העבירה שביצע אחיו".

בנוסף, לאחר הרצח... הנאשם התקשר לאשתו וביקש ממנה לפרק את מכשיר ההקלטה. לאחר מכן שוחח עם .. וביקש ממנו לקחת את מכשיר ההקלטה האמור מאשתו, כיוון שיש חשש שכוחות הביטחון תפסו את המכשיר ויראו את אחיו אשרף מחזיק בנשק בביתו ובקרבתו".

תיעוד: כך פעל הימ"מ לאיתור המחבל מברקןדוברות המשטרה