שפע צבעוני וטרי
שפע צבעוני וטריצילום: אלי הלמן

פורסם ב״דתילישס״ - הבית לחובבי אוכל כשר, בפייסבוק ובאינסטגרם

''או יא חביבי תל אביב כמה את יפה...'' אופס, לוחשים לי באוזניה שאני מחבר שני שירים ביחד. סורי, אני לא מבין בזה. אני רק יודע שהביטים קופצים לי בכל פעם שאני חושב על תל אביבוס היקרה. העיר הזו שההיסטוריה הכתיבה לה את התואר, העיר העברית הראשונה.

העיר שכידוע מבורכת בפינות חמד לרוב. מקומות שכל תייר, מתחיל כוותיק, נועץ בליסט שלו לקראת ביקור חדש או נוסף בעיר החוף המהממת של יזראל.

אבל יש מקום אחד בעיר, שהוא ממש הצנטרום של הפיילה. הרגע הזה שבנסיעה איטית עולים מהכביש החשוך שנמצא מתחת לכיכר אתרים, עומדים שניה ברמזור שמשחרר את הפקק של המלונות מצד ימין ואז ממשיכים קצת ישר ולנגד העיניים בקו ישר מתגלה רצועת החוף הזורחת והמלבבת על שלל חופיה ואנשיה היפים, הרצים כאחוזי תזזית לאורך הטיילת הארוכה. בדיוק שם, במזלג הזה שמפצל את רחוב הירקון והרברט סמואל נמצא הצנטרום של תל אביב היפה והזורחת.

וזה בדיוק המקום שבו ביקרנו באותו סוף שבוע נהדר שבישר על תחילת חופשת הקיץ.

שישי בוקר, אורזים ת'ילדים, מצטיידים במשפריץ הגנה 50 בסולם ד"ר פישר ומגיעים לצנטרום. שם גם נמצא מלון שרתון תל אביב הוותיק והמכובד שבו התארחנו.

המלון, שמחדש את פניו מהיסוד בתקופה זו, חולש כאמור על המקום הכי נחשק ויפה מול קו החוף של העיר. למרות מרכזיות הלוקיישן, גולת הכותרת של המלון היא השקט המבורך שמקבלים האורחים העומד בניגוד מובהק וטוב למרכזיות שלו.

בימי השבוע המלון מאוכלס בעיקר באנשי עסקים מכל העולם, והמלון שדואג לכל הפרטים הקטנים דואג גם לאותם אנשי עסקים ואף הקצה אזור מיוחד לעבודה יעילה לנוחיותם. בסופי השבוע, חוץ מזמרים ואושיות על מסביב לעולם, מתארחים במקום משפחות שמחפשות את השלווה והשקט בפנים מבלי לפספס את האקשן של הבחוץ.

אחד האזורים היותר שווים במלון, הוא אזור הבריכה הממוקם בקומה 2. במעין מרפסת ענקית מעל גינה ירוקה ומלבבת. קו החוף בקו העיניים. אבל התחושה היא של ריחוף קרוב לשמים. גם וגם. זו ההרגשה. צמוד לחוף ולים, אבל רחוק ונפרד.

הבריכה גדולה, עם צוות אדיב וחייכן, בר אוכל מגניב, מפנק וביתי, ואפילו עם מנה מיוחדת של לחמניית קציצות מיוחדת הקרויה על שם אמו היקרה של שף המלון. אז עם הרבה אנגלית ועוד קצת צרפתית ואתם שוכחים בכלל שאתם בעברית הראשונה.

ועכשיו לאוכל. שף המלון שאמון גם על מסעדת אוליב ליף הממוקמת במקום הוא השף שמעון ממן, שף מוכשר ומקצועי שמוביל את המקום כבר שנים בחד רמה ובוטחת, בכישרון ובחן.

הוא לא יודע, אבל בשיחת מסדרון שעשיתי עם אחד האורחים שאח"כ התברר שהוא איזה ראפר עם מיליוני מעריצים מסביב לגלובוס, עלה שמו של השף כאחת הסיבות היותר מרכזיות להגעתו דוקא למלון הזה.

שף שמעון ממן, גדל במחוזות הנכונים עם שורשים טובים. אוכל זו אהבה ודרך חיים בשבילו. ואת זה מיד מרגישים. בכל מנה מושקעת מחשבה רבה. איך לייצר את הטוב ביותר ולקלוע לטעם של כל האורחים. תכלס? בהתחשב ברבגוניות של האורחים בשרתון, זו משימה כמעט בלתי אפשרית. אבל עם הרבה חן, ביטחון ומקצועיות, שף שמעון עושה את הבלתי אפשרי עם שלל מאכלים מסוגננים, מפתיעים, טריים וטעימים להפליא.

הכישרון והיכולות מתגלים ביתר שאת בארוחת הערב של שישי. כשהשפע הצבעוני והטרי שוטף את העיניים. החל מסיר אדום של בית מלא ברוטב וקציצות עסיסיות לילדים ועד תבשיל טאג'ין של בשר ראש רך ונימוח עם טעמים של עוד ועוד.

חדר האוכל נושק לטיילת. ומהחלונות הגדולים נשקף קו אופק כחול של ים יפהפה עם כתמים ירוקים של עצי דקל הפזורים לאורך החוף. תמונה פסטורלית משובבת נפש, המשלימה את החוויה.

אז כן, עם קרוב ל-10,000 חדרים במלונות תל אביב (ותודה ליריב לוין) יש מקום שבהחלט תמצאו בו את החופש, השקט והשלווה שאתם מחפשים. עם אוכל טוב, צוות אדיב ומקצועי והרבה שמש מלטפת. שם, בצנטרום של תל אביב :-)