עיצוב הבית
עיצוב הביתצילום: pixabay

אין מדובר רק בשירותי האורחים או במרפסת הכביסה, אלא בעיקר בחדרי השירות הגדולים באמת, אלו המשמשים אתכם ביומיום. במדריך שלפניכם נלמד כיצד לגבש אותם כך שייראו במיטבם, ויספקו למתבונן את מלוא הסיבות להחמיא לכם. כמובן שהבילוי בחדרים אלו יהיה מפנק במיוחד, שכן כאשר הם מעוצבים ומלוטשים, זה כולל גם שיפור בתשתיות הטכנולוגיות ובהתקני הנגישות. קריאה מהנה!

עצבו את חדרי האמבטיה שלכם

עיצוב נכון של חדרי אמבטיות מתבסס על 4 נדבכים מרכזיים: אמבטיות, כיורים, מקלחונים וארונות. אמבטיות הן האמצעי החשוב ביותר לבחירה בחדרים הללו משום שהן התקני הרחצה המרכזיים בו. הן צריכות להיות דומות לכיור מצד אחד ולמקלחון מצד שני, ולכן הכי פשוט להתחיל לעצב אותן, ולבחור את יתר התקני הרחצה על פיהן. מומלץ לעבוד עם הדמיית מחשב ולבחור אמבטיות על פי טעמכם ובהתאם לנעשה בחדרכם מבחינת מידות ופרספקטיבה. עבודה עם הדמיית מחשב משווה בין אמבטיות שונות לבין בחדר שלכם ולסייעת לכם לבחור נכון. בעקבות גיבוש האמבטיה, כעת ניתן לתכנן גם את עיצוב הכיור, המקלחון ואפילו לדלתות ומגירות הארון יש קשר גורדו לעיצוב האמבטיה, בעיקר בנושאים כמו פרזול.

עצבו את מטבחי הבוטיק שלכם

מטבחים דקורטיביים נהוג לגבש על בסיס הנדבכים הבאים: ארונות, משטחי עבודה, חיפויי קיר ולעתים גם אמצעי התקנה בחללים גדולים. האחרונים אינם מתאימים לכל מטבח, אלא רק עבור מטבחים גדולים, בהם מעוניינים לנצל את החלל שבתוכם במקסימום יעילות. הדוגמה המובהקת ביותר היא אי למטבח, משטח עבודה נוסף למשטח הצדי של הכיור והכיריים, אשר מותקן במרכז המטבח ובתחתיתו – שלל פתרונות אחסון כמו ארונות ומגירות. במצב רגיל, בו החדר בגודל קטן או בינוני, בחירה בהתקן שכזה לא תתאים. ההמלצה, במקרים דנן, היא לרכז את עיצוב החדר בעיקר בצדדים שלו, לעבות את הקירות בארונות, ואיפה שהחלטתם לא להציב ארונות – להציב חיפויי קיר, ומתחתם להטמיע משטח עבודה עם הכנה לתנור כיריים. מטבחים מוצלחים ברמה הדקורטיבית צריכים להתבסס על נוסחת גוון אחידה (חומה כפרית, לבנה מודרנית, עם רכיבי פרזול מתאימים בדלתות הארונות והמגירות) והטמעה נכונה של צורות האובייקטים השונים: לדוגמה, אם משטח העבודה מרובע, ולא גלילי, מן הראוי לשלב גם ארונות בסגנונות הללו בשביל לשמר את אופי העיצוב במרחב.