שרה אליאש
שרה אליאשצילום: רעות קורנברג

שרה אליאש, אחת מחברות מועצת החינוך הממלכתי דתי שבעבר ניהלה את אולפנת להבה בקדומים, תקפה בחריפות את החלטת שר החינוך הרב רפי פרץ שלא להאריך את כהונת ראש החמ״ד אברהם ליפשיץ.

על פי הדיווח ב״ידיעות אחרונות״, במכתב ששלחה לנשות פורום הנשים בבית היהודי כתבה אליאש “איבדתי את שארית האמון בראש המפלגה שלנו. אין לו מושג מה המשרד שהוא עומד בראשו.

״זו פגיעה חסרת טעם בחמ”ד ויריקה בפרצוף של הבוחרים. הבית היהודי כבר לא הבית שלי”, הצהירה אליאש. ״אני אצביע לימין המאוחד בזכות העובדה שיש שם את הימין החדש״.

השר פרץ התקשר אתמול לאברהם ליפשיץ והודיע לו כי יסיים את תפקידו בסוף החודש. במקומו ימונה מישהו אחר מתוך המשרד. פרץ הודה לליפשיץ על עשייתו המשמעותית ואף שיבח את הישגיו הרבים.

על פי הדיווח ב״ידיעות אחרונות״, כיוון שמדובר בממשלת מעבר, שר החינוך יכול למנות לראשות החמ"ד רק מועמד מתוך המשרד. המועמדים של פרץ לתפקיד החדש הם הרב אוריאל עובדיה, מפקח החינוך היסודי בחמ"ד, ושוש נגר ממחוז תל־אביב בחינוך הממלכתי־דתי. שניהם מזוהים עם הצד החרד"לי. עובדיה עצמו מזוהה עם חוגי הר המור.

"הצבענו לרב ראשי בצה"ל, טייס, ממלכתי. חשבנו שהוא מייצג את המיינסטרים של הציונות הדתית", אמרו גורמים בחמ"ד. "בסוף מתברר שקיבלנו רב שמקשיב ומבצע הנחיות של ישיבת הר המור".

נציין כי שר החינוך התחייב שמחליפו של ליפשיץ בתפקיד ראש מנהל החמ״ד יהיה מוסכם על מועצת החמ״ד ועל הגוונים השונים בציונות הדתית.