משטרה
משטרהצילום: TPS

מועצת תאגיד השידור הציבורי "כאן" החליטה להפסיק לאלתר את העבודה עם חברת ההפקות "קודה תקשורת", בעקבות הסערה סביב הסדרה אותה הפיקה, "מחוז ירושלים".

נזכיר כי בימים האחרונים נחשף שמספר סצינות שצולמו במסגרת הסדרה "מחוז ירושלים", המוצגת כסדרה מז'אנר ה'דוקו-ריאליטי', בוימו בידי ההפקה.

מדובר בסצינה שצולמה בבית במזרח ירושלים, ובמסגרתה תועד חיפוש אחר נשק. לאחר שבמהלך החיפוש עצמו לא נמצא דבר, שתלו השוטרים ואנשי ההפקה נשק מסוג M-16 וכביכול "מצאו" אותו לצרכי הצילום.

לבעל הבית, סאמר סלימאן, לא נאמר דבר, אולם לאחר שהפרק שודר הוא הבין שבמסגרת הצילומים בוצע ביום של מציאת נשק בלתי חוקי בביתו.

סצינה נוספת שככל הנראה בוימה היתה סצינה של מציאת סמים במהלך חיפוש בביתו של סוחר סמים המוכר למשטרה. בסדרה הוצג כאילו בביתו של האיש נמצאו סמים, אולם בדיווח שהוצג לבית המשפט נמסר כי בביתו לא נמצא דבר.

יו״ר איגוד מפיקי הטלויזיה, שי נשר, קורא לתאגיד 'כאן', לבטל את ההחלטה, "חזרו בכם מההחלטה החפוזה להפסיק לאלתר את עבודת חברת ההפקה קודה עבור התאגיד. גם ראש הממשלה הוזמן לשימוע לפני הפסקת עבודתו. ההחלטה הזו משביתה באופן מיידי עשרות עובדים. אתם גורמים להם הפסד הכנסה - ומונעים פרנסתם של משפחות רבות".