ישראל זעירא
ישראל זעיראצילום: ערוץ 7

ארגון 'ראש יהודי' מאמין שאת שליחות קירוב הלבבות בעם ישראל אפשר לבצע מכל מקום ובכל עת.

"הבשורה שבתפיסת העולם שלנו", אומר ישראל זעירא יו"ר 'ראש יהודי', "היא ששליחות הקירוב ניתנת לביצוע בכל מקום שאדם נמצא בו. אנחנו שכנים, אנחנו בני משפחה, אנחנו חברים לעבודה ואפילו מתיידדים עם אנשים ברחוב. עם הכשרה טובה ורכישת כלים מתאימים-אנחנו יכולים לעשות מהפכה של ממש בעם ישראל".

"אנחנו באים עם הניסיון שלנו, עם כל הענווה והצניעות אבל עם ההישגים. אנחנו באים ואומרים: 'רבותיי, הגיע הזמן לפתוח את הלב ולעשות מעשים. בואו תלמדו איך עושים את זה. בואו נלמד ביחד איך מתקדמים לכיוון אחדות עם ישראל'. זאת תהיה האחדות האמיתית. אחדות אמיתית זה לא סיסמאות אלא מעשים. אנחנו צריכים לאהוב באמת ואהבה פירושה אחריות", הוסיף.

זעירא מספר על הספר 'עכשיו תורנו' המקבץ את המיטב מאת רבני הציונות הדתית, "מאמרים, סיפורים, שירים, סיפורי תשובה, תובנות, כלים מעשיים וכל מה שקשור בקרוב לבבות וקרוב רחוקים. דברים נפלאים שעד היום לא כונסו".

יש לנו אמת גדולה ואנחנו חייבם לספר עליהאלירן אהרון

הרב אהרון אלגטל, מנהל חינוכי בארגון, "יש לנו בני נוער מצוינים שלא קוראים להם לדגל ואנחנו חושבים שאם יכשירו אותם לקירוב, יפתחו אצלם את השפה ויתנו להם את הביטחון אז הם יכולים לקחת נשמה אחת, לפחות אחת, ולהרים אותה ולקרב אותה לאבינו שבשמיים".

הרב אגלטל אומר שאם תהיה התגייסות של הנוער והציבור - נראה מהפך גדול, "אנחנו נאסוף סביבנו ציבור ענק שיגיד ׳אנחנו רוצים להיות כמוכם, להיות יחד איתכם׳, והתורה הזאת שאנחנו זכינו ללמוד היא שייכת לכל עם ישראל ואנחנו צריכים לדעת לשכלל את השפה".

לשאלה האם הוא לא חושש מקבלת פנים צוננת מצד חלקים בחברה הישראלית משיב הרב אלגטל בביטחון מוחלט, "בחוץ נמצאים אנשים שצמאים לרוח ולכל טיפה של קדושה ולנו אין את האומץ להציע להם את זה. זה כל הסיפור. ברגע שיהיה לנו האומץ אנחנו נראה כמה מהר זה נפתח, זה מאוד מאוד פשוט.

"זה הרבה יותר פשוט ממה שאנחנו חושבים. אני חושב שמערכת החינוך צריכה לעסוק בזה כנושא. חוץ מהנושאים החשובים של דמויות מופת אנחנו צריכים לבנות לעצמנו כלים של קירוב".