מכבי בדרך לאחת ההשפלות הגדולות בתולדותיה?
מכבי בדרך לאחת ההשפלות הגדולות בתולדותיה?צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

קללת האלופות. להישגה המרשים ביותר במסגרת האירופית אי פעם, הגיעה סודובה, אלופת ליטא בעונה שעברה, כשהדיחה בסיבוב המוקדמות הראשון את אפואל ניקוסיה הקפריסאית, קבוצה שנחשבת לטובה ממנה בפער ניכר.

הערב (חמישי) התקרבה סודובה לרשום הישג גדול לא פחות כשגברה במשחק הראשון מבין שניים על אלופת ישראל, מכבי ת"א, באצטדיונה הביתי הזמני, אצטדיון נתניה במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי בתוצאה המפתיעה 2:1.

אמנם הליטאים הדיחו בסיבוב השני את היריבה שממול עם תוצאה אסטרונומית בסיכום שני המשחקים - עם 10:0, אך זו הייתה יריבה מסן מרינו. אמנם גם הקבוצה מהעיר מריאמפול נחשבת למועדון הוותיק ביותר במדינה ונמצאת כבר בכושר משחק כשזו קיימה כבר 17 מחזורי ליגה בסופם היא במקום הראשון עם 42 נקודות, ובכל זאת - מכבי, הייתה אמורה להיות עדיפה עליה בהרבה.

אך גם המכבים היו למדו על בשרם שבכדורגל הכל אפשרי, גם להיות מודחים מאירופה בשלב מוקדם של העונה ועל ידי יריבה חלשה ואלמונית.

אם ההדחה המאכזבת מליגת האלופות לא הספיקה להם, היום התל אביבים הסתבכו בצורה קשה במסעם האירופי שעודנו בשלב המוקדמות, כשהפסידו בתוצאה 2:1 לליטאים.

זו לא רק התוצאה, אלא בעיקר היכולת הרעה שהציגו שחקני האלופה הישראלית על כר הדשא.

בתום 37 דקות חלשות של שתי הקבוצות על כר הדשא בנתניה, הליטאים הם אלה ששברו את הבצורת, כשהגבהה מצאה את בלם הליטאים, סמיר קרלה חופשי לבדו ברחבה ומקרוב לא התבלבל ונגח את היתרון המפתיע לזכות הליטאים.

בדקה ה-76, שוב טעות בהגנת התל אביבים שכבר במשחקי ההכנה לעונה ראו כי יש שם בעיה קשה להם, סידרה שער לאורחים מליטא, כשהפעם היה זה אליוס יאנקאוסקאס המחליף שמצא את עצמו לבד מול שערם של התל אביבים בכדי לדחוק מקרוב ולהכפיל את התוצאה.

הקהל הביתי החל לאבד את הראש והביע מחאה קולנית בפני שחקניו שעל כר הדשא, מחאה שעזרה במעט כשצ'יקו אפואדו הצליח לצמק עם שער בדקה ה-84, אך היה זה מאוחר מדי ועלול להיות גם מעט מדי.

כעת יצטרכו הצהובים מת"א לנצח במשחק הגומלין בשבוע הבא בליטא בהפרש של שני שערים, אם הם לא רוצים להיות רשומים על הישג שלילי במיוחד ועוד סיום רע של עונה אירופית עבור אלופה ישראלית - אחרי הפועל באר שבע בעונה שעברה, גם מכבי תל אביב תלך בדרכה?