שחקני בני יהודה חוגגים. יש מה?
שחקני בני יהודה חוגגים. יש מה?צילום: פלאש 90

בני יהודה שוב עושה חיל באירופה. לפני שנתיים הגיעה בני יהודה, מחזיקת הגביע דאז, אל הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית למשחק מול יריבה קשה במיוחד בדמותה של זניט סנט פטרסבורג הרוסית, למה שהיה נראה כמו משחק אבוד מראש - הרוסים נחשבים לאחת מהקבוצות העשירות במדינתם ומול הסגל החסר של הזהובים משכונת התקווה, ההפסד היה כבר ידוע לכל.

אחרי הפסד ידוע מראש במשחק הראשון שהתקיים בארץ, הגיעה בני יהודה אל אצטדיון קרסטובסקי, שם סיפקה משחק ענק מול הרוסים החזקים והדהימה אותם עם ניצחון 1:0 מפתיע במיוחד. זה אמנם לא עזר לכתומים, אך הזרעים נשתלו - בני יהודה לא פראיירית.

שנתיים עברו, והכתומים חזרו למפעל האירופי בדיוק לאותו המקום - הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, ושוב בזכות זכיה בגביע המדינה בכדורגל בסיום העונה אשתקד.

הפעם לכתומים מישראל חיכתה יריבה קלה הרבה יותר מזניט הרוסית - נפטצ'י באקו האזרית.

פתיחת המשחק הערב (חמישי) נפתחה בקול תרועה רמה מצידה של מחזיקת הגביע כשזו עלתה ליתרון בן שני שערים בתוך 10 דקות. זה החל עם בישול של מוחמד גדיר שערך הופעת בכורה במדיה בדקה ה-26 לתאמבי סגס והמשיך עם שער של גדיר עצמו בדקה ה-36 ונראה היה כי בני יהודה תשייט בקלות בדרך לשלב הבא, שלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית.

הכתומים ששוב שינו את סגל השחקנים שלהם לבלי היכר בשל ההצלחה שלהם בעונה שעברה, סגרו היטב בהגנה ורצו להתקפות מעבר שהיו קטלניות ביותר, וטביעת אצבעו של מאמנה יוסי אבוקסיס נראה היטב ואל הפסקת המחצית ירדו כשהם מובילים בתוצאה 2:1 לאחר שער לחובתם בדקה ה-42, ממש על סף הפסקת המחצית.

ניסיונותיה של היריבה האזרית להשוות את התוצאה לכל אורך המחצית השניה כשלו שוב ושוב ונראה היה כי בני יהודה תשיג מקדמה אדירה לקראת משחק הגומלין בשבוע הבא בישראל. או אז הגיעה הדקה ה-97.

השופט שהוסיף רק 5 דקות בתום ה-90 הרגילות, הוסיף על התוספת והיריבה האזרית ניצלה זאת בלי להסס כשנאמיק אלגסגארוב השווה לזכותה בדקה ה-97 והאחרונה בהחלט.

לבני יהודה אמנם עדיין יש מקדמה יפה לקראת הגומלין שיתקיים בישראל בשבוע הבא, אך אלה יורדים גם עם אכזבה לא קטנה כשהניצחון כבר היה בידייה.

באם תעבור בני יהודה את האזרים, תחכה להם כצפוי מאלמו השבדית שהביסה את זריניסקי הבוסנית 0:3 במשחק הראשון ביניהן. שם זה כבר יהיה משחק אחר לחלוטין.