מפגש עם הקהילה הדרוזית
מפגש עם הקהילה הדרוזיתצילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, ומפקדים נוספים נפגשו היום (שישי) עם ראשי ובכירי העדה הבדואית.

אל המפגש עם ראשי ובכירי העדה הדרוזית, בראשות מנהיג העדה הרוחני השייח' מוואפק טריף, הצטרפו גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו-רוקון ומפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם.

במפגשים נכחו גם קצינים בני העדות והתקיים שיח עימם אודות שילוב אוכלוסיות המיעוטים בשורות צה"ל.

"לבני העדה הדרוזית והבדואית יש חלק אדיר, אי אפשר להגיד פחות מזה, בביטחון מדינת ישראל. במקומות גלויים וידועים ובמקומות החשאיים והאמיצים ביותר", אמר הרמטכ"ל כוכבי.

"קודם כל בעניין הגזענות – זו מילה שאני אפילו לא יכול לשמוע. אנחנו לא נאפשר שום צורה של ביטוי אפילו לא של גזענות, של יחס לא שווה, למי מהאוכלוסיות בצה"ל ובמקום שאנחנו נראה, שאני אראה, שיש ביטוי של חוסר שיווין אני לא רק אוקיע את זה, אני אעניש בחומרה רבה. הבשורה הטובה היא שצה"ל הוא באמת אי של מצוינות בהרבה דברים ובעניין הזה בפרט. כי כשאנשים לובשים את המדים האלה בצבע ירוק, כולם נהיים אותו הדבר ולכן אני אומר את זה לך כבוד השיח, אני אומר את זה לכולם, אני מזמין אתכם לעשות כל מה שאפשר כדי להעצים את מספר המשרתים בצה"ל. אנחנו רוצים וצריכים את הבנים שלכם בשירות צבאי כדי לעזור לנו להגן על מדינת ישראל".

"כבר היום למעלה מ-45 אחוז מצה"ל נמצא כבר בנגב, כדאי לדעת את זה. כשכל המהלך יושלם, 60 אחוז מצה"ל, מה שנקרא 'צה"ל דרומה', 60 אחוז מצה"ל יהיה בנגב. ולכן המגמה הזו היא מגמה ברוכה, אנחנו רואים בה הזדמנות, אנחנו רואים בה מגמה שאתם לא רק יכולים, אלא חייבים להשתלב בה, גם כחיילים, גם במשרות עבודה מכל המינים והסוגים האחרים.

תסתכלו לי בעיניים, אני אומר לכם בצורה הכי ברורה והכי ישירה, צה"ל רוצה ורואה בזה הזדמנות להוריד את אגף המודיעין לנגב. אין לנו שום שאלה בעניין הזה. יש סוגיה שצריך לפתור אותה והיא סוגיית התחבורה של האנשים האלה שגרים לא רק בתל אביב, גם בחדרה ובחיפה ואנחנו לא רוצים לאבד אותם. בדיוק כמו שאנחנו לא רוצים לאבד אתכם״.