התאבדות, אילוסטרציה
התאבדות, אילוסטרציהצילום: iStock

המיליארדר היהודי-אמריקאי ג'פרי אפשטיין, שנעצר בחודש יולי האחרון בחשד לסחר בקטינות ומתן שוחד על מנת להדיח עדים שאמורים היו להעיד נגדו, נמצא מת בתאו בבית המעצר בניו יורק ביום שבת בבוקר.

על פי הדיווח מבית המעצר "מטרופוליטן" בניו יורק, גופתו של אפשטיין נמצאה מוטלת בתאו לאחר שהוא שם קץ לחייו. "יום שבת, 10 באוגוסט, סביב השעה 6:30 בבוקר, האסיר ג'פרי אדוארד אפשטיין נמצא חסר תגובה בתאו. מאוחר יותר הוא הוכרז כמת על ידי צוות בית החולים" נמסר בהודעת בית החולים.

מקור בבית המעצר "מטרופוליטן" אמר כי "סמוך לשעה 6:30 בבוקר טופל אפשטיין על ידי אנשי היחידה הרפואית של בית המעצר ובוצעה בו החייאה. הוא מת זמן קצר לאחר מכן בבית החולים המקומי". ההתאבדות של אפשטיין מגיעה יממה בלבד לאחר שבית המשפט בניו יורק התיר לפרסם את תוכנם של מאות מסמכים חדשים שגילו את מידת ההתעללות שלו בנשים צעירות וילדות בבתיו בניו יורק, פאלם ביץ' ואיי הבתולה.

אפשטיין נעצר בחודש יולי האחרון בחשד כי בין השנים 2002-2005 הוא סחר בקטינות לצרכי מין, חלקן מתחת לגיל 14. הוא גם הואשם כי ניסה לשחד עדים שאמורים היו להעיד נגדו במהלך המשפט. אפשטיין הכחיש את ההאשמות נגדו. אם הורשע, הוא עלול היה לספוג עונש של עד 45 שנות מאסר בפועל.

אפשטיין התפרסם בזכות קשריו עם פוליטיקאים וסלבריטאים ברחבי העולם, לרבות הנשיא טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, אהוד ברק, הנסיך בריטי אנדרו ועוד. לפני מספר שבועות התגלה אפשטיין כאשר הוא חבול ופצוע בתאו בבית המעצר לאחר שככל הנראה הותקף ע"י אסירים אחרים. בעקבות התקיפה, הוא היה תחת מעקב של רשויות בית הכלא וכעת חוקרת ה FBI כיצד הצליח להתאבד למרות המעקב על תאו.

יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק הגיב להתאבדותו של המיליארדר ועבריין המין ג'פרי אפשטיין. "הייתי מעדיף שהקשר בינינו לא היה נוצר", אמר בריאיון ל"מטה המרכזי". "לא רווח לי ולא לא רווח לי", אמר.

"אני חושב קודם כל ביום הזה יותר על הקורבנות, על הנשים שנושאות איתן את המחיר של הדברים המזעזעים שהוא עשה להן לאורך חייהן", הוסיף ברק - והמשיך: "מרגע שנחשפו הדבר החמורים מאוד בחודשים האחרונים - הקשר נותק מיד".