פיגוע בעיר העתיקה
פיגוע בעיר העתיקהצילום: TPS

צעיר יהודי כבן 18 שצעד הבוקר (ראשון) ברחוב הגיא (אל ואד) בעיר העתיקה, המוביל משער שכם לכותל המערבי, הותקף על ידי ערבי באמצעות בקבוק זכוכית.

היהודי נפצע בידו באורח קל עד בינוני. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם.

חובש מד"א אברהם אלוש סיפר, "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה. ראינו צעיר כבן 18 עם פציעות, ככל הנראה מבקבוק זכוכית שפגע בו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה בהכרה מלאה, ומיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח כשהוא במצב קל עד בינוני".

נציין כי מתיחות ביטחונית גבוהה מורגשת מאז שעות הלילה והבוקר באזור הר הבית והעיר העתיקה, לרגל צום תשעה באב וחג הקורבן המוסלמי.

מאות מתפללים מוסלמים החלו הבוקר להתפרע ולקרוא קריאות לאומניות לאחר סיום תפילת הבוקר של "חג הקרבן" המוסלמי ברחבת הר הבית.

המתפרעים התעמתו עם השוטרים שהחלו לפזר את ההתפרעות בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות. על פי דיווחים פלסטיניים במקום ישנם מספר נפגעים. "ברוח בדם נפדה אותך אלאקצא, נמות ולא נושפל", קראו המפגינים.

מהמשטרה נמסר, "בעקבות קריאות לאומניות והפרות סדר בשטח הר הבית, החלו כוחות המשטרה בפיקודו של מפקד המחוז, שהיו ערוכים במקום, לפזר את מפרי הסדר על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו".