סוף לטרטור הלקוחות בהחזרת נתב?

משרד התקשורת מתכוון לדרוש מחברות התקשורת לספק ללקוחותיהם דרכים להשבת ציוד באופן פשוט וללא תשלום.

ערוץ 7 , י"א באב תשע"ט

אילוסטרציה
אילוסטרציה
צילום: ISTOCK

משרד התקשורת פרסם היום (שני) שימוע לפני החלטה שמטרתו לשים קץ "לטרטור" שמנוי עובר בעת תהליך המעבר מחברה לחברה.

בשימוע מוצע להטיל על חברות התקשורת את האחריות לאיסוף ציוד הקצה מבית המנוי ולחלופין להשית על החברות את עלויות משלוח הציוד אם יבחר המנוי לעשות זאת באופן עצמאי.

אם עד היום מנוי של חברה היה צריך בעת מעבר לחברה אחרת לפרק את הציוד של החברה, לנסוע ולהחזיר את הציוד בנקודת איסוף במקום ובמועד שהחברה קבעה, האסדרה המוצעת תשים לכך סוף.

בראיית המשרד, מהלך זה צפוי גם להוביל להגדלת השקיפות כלפי המנויים ולהקטנת חסמי מעבר, וזאת על ידי הרחבת האפשרויות הקיימות למנוי במועד סיום ההתקשרות בכל הנוגע להחזרת ציוד קצה.

ההחלטה, לכשתתקבל, תוחל על חברות בזק, הוט טלקום, בעלי רישיון אחוד כגון: בזק בינלאומי, סלקום (נטוויז'ן), פרטנר, וספקיות האינטרנט הגדולות (ISP ) כגון: אינטרנט רימון, טריפל סי, וללא הבחנה בין מנויים קיימים וחדשים. יודגש כי כבר כיום קיימת הוראה דומה ברישיונות בתחום השידורים, ולפיה על בעלי רישיונות לשידורים (הוט מערכות, יס) חלה האחריות לאסוף את הציוד מבית המנוי ללא תשלום.

האסדרה החדשה תיכנס לתוקף לאחר קבלת התייחסות לשימוע ופרסום החלטה סופית בעניין זה.