מנחם הורביץ
מנחם הורביץצילום: Oren Nahshon\ Flash 90

העיתונאי מנחם הורוביץ תוקף את החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לאסור על קיום מופע תרבות לציבור החרדי בעפולה בעל הפרדה מגדרית.

בחשבון הטוויטר שלו כתב הורוביץ: "עשרות אולי מאות אירועים מתקיימים בצפון באוגוסט. אירוע אחד לציבור החרדי בעפולה .מאיפה השנאה הזו לחרדים לדתיים? זו רשעות! עד מתי?!"

הביקורת של הורוביץ מצטרפת לשורה של אנשים אשר מתחו ביקורת קשה על פסק הדין. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי. ומאחר וחסידי משילות אנחנו לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

הבוקר הוא הוסיף בראיון ל'כאן': "זה טרלול, זה לא פסק דין. יש סעיף מפורש בחוק איסור אפלייה במצרכים ושירותים שמאפשר אירועים בהפרדה ופסק הדין אפילו לא מזכיר את זה ולא מתייחס לזה".

אברי גלעד כתב: "פסק דין עפולה הוא בדיחה, ולצערי הבדיחה היא על החילונים. אנחנו, המנופפים ב'חייה ותן לחיות' לא יכולים להשלים עם הכרעת בית המשפט שסגר מופע רק לקהל החרדי כי תוכנן בהפרדה. זה מעשה של אדנות רוחנית, וסופו ככל מעשה מסוג זה, התבצרות, עוינות ותחושת ניתוק של הציבור שמעוניין לחיות בהפרדה".

הוא הוסיף, "כשאני רואה את ההפגנות שלכם בדרך כלל אני מרגיש מאד לא שייך, לא למה שנאמר ולא לטון הדיבור. אבל אם תארגנו הפגנה על זה, אני כמעט מבטיח לבוא להיות אתכם, כי מי שנלחם בכפיה דתית חייב להלחם בכפיה חילונית. נפתח יומנים?"