ארז גלר
ארז גלרצילום: דוברות מדא

ארז גלר מונה למנהל מרחב כרמל בארגון מגן דוד אדום.

גלר מתנדב ועובד במד''א כבר 28 שנה. הוא כיהן בין היתר כפראמדיק המפקח של מרחב כרמל, ראש זרוע תגובה מידית וסגן מנהל המרחב.

גלר בן ה-43 נשוי לגל - רופאת שיניים, אב לילד בן 3, ובעל תואר ראשון במנהל עסקים. ארז החל להתנדב במגן דוד אדום בשנת 1991, כשהיה רק בן 15, ומאז מילא שלל תפקידים בארגון, בהם מדריך, קצין משמרת במוקד 101 של מד"א, אחראי מתנדבים, הפראמדיק המפקח של מרחב כרמל, ראש זרוע תגובה מידית, וסגן מנהל מרחב כרמל.

במרחב כרמל של מד"א פועלים יותר מ-2000 חובשים, פראמדיקים, רופאים, נהגי אמבולנס, ומתנדבי נוער, שפועלים בכ-150 אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים וכלי רכב ייחודיים נוספים.

בין תחנות מד"א במרחב כרמל: חיפה, טירת הכרמל, חוף הכרמל, דאלית אל כרמל, יקנעם, קריית טבעון, קריית אתא, קריית מוצקין, נשר, עדי, וכפר חסידים.

"היו כמה אירועים משמעותיים בחיי שגרמו לי להבין שאני רוצה להקדיש את חיי לטיפול בחולים ופצועים והצלת חיים", סיפר מנהל מרחב כרמל הנכנס, "כשהייתי בן 14, השתתפתי במסיבת סיום כיתה א' של אחי הקטן, שהתקיימה בחוף הים. לפתע ראינו גבר שנמשה מהמים על ידי אזרחים, לאחר שטבע. לא היה אף אחד בחוף שידע להעניק טיפול רפואי ראשוני ולבצע פעולות החייאה, ובמשך מספר דקות, עד להגעת צוות מד"א למקום, הגבר שכב על החוף ולא קיבל טיפול. לבסוף, הוא נפטר.

''התסכול וחוסר האונים שחשתי אז הם חלק מהגורמים שהביאו אותי לעבור קורס במד"א, ובהמשך להתמקצע בתחום, ולעסוק בו כל חיי. אני רוצה להודות לאשתי ולמשפחה שתומכים בי, לעובדים ולמתנדבים הנפלאים במרחב, ולמנכ"ל מד"א אלי בין על האמון והתמיכה. יש עוד אתגרים רבים לפנינו, ויחד עם החובשים והפראמדיקים של מד"א במרחב כרמל, נמשיך בפועלנו הבלתי פוסק למען הצלת חיי אדם".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "ארז הוא איש רפואת חירום, מדריך ומנהל מצויין, מסור ומנוסה, אשר מגיל 15 עומדת לנגד עיניו מעל הכל, הצלת חיי אדם. אני מאחל לו הצלחה רבה, ומאמין שיחד נמשיך לפעול למען הצלת חיים, וכדי שמגן דוד אדום תמיד ייתן את הטיפול הרפואי הטוב, המקצועי והמהיר ביותר, לכל מי שזקוק לנו".