דביר שורק הי"ד
דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קיים היום (שני) ביקור תנחומים בבית משפחתו של רב"ט דביר שורק הי"ד, שנרצח בפיגוע סמוך למגדל עוז בגוש עציון.

הנשיא ניחם את בני המשפחה, רחל ויואב הוריו של דביר ז"ל, את אחיו, סבו וסבתו.

"הבית שבניתם, נחשף אלינו בבית הנשיא בזכות הקשר שלנו איתך יואב בפעילותנו סביב נאום השבטים. למדתי את הגותך וביקורתך ועבורי, זהו בית שהוא מגדלור עבור כולנו. מגדלור של דיאלוג, של הקשבה, של ההבנה שגם אם לא נסכים האחד עם דעותיו של השני, לפחות נכיר. נלמד איש את עולם רעהו", אמר ריבלין.

בני המשפחה סיפרו לנשיא על דביר ז"ל, על אהבת הארץ ושביליה שהסבו לו שלווה פנימית ועל לימודיו בישיבה בה העמיק בלימודי הסביבה.

הנשיא סיפר למשפחה כי הוא נושא את דמותו של "דביר יפה העיניים" מאז שהסתלק והוסיף כי הוא קורא עליו בכל פיסת מידע שמזדמנת לו.

"אני לא יכול לתת לכם נחמה", אמר ריבין, "אני יודע, לאחרונה יותר מתמיד, שאובדן לא ניתן לסלק במילים. אבל אני מקווה שתוכלו לשאוב כוחות מההשראה הלאומית שהעניק דביר לכולנו כשנחשפנו אל דמותו".

מוקדם יותר הגיע שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, לניחום אבלים בבית המשפחה.

פרידמן קם הבוקר מהשבעה על פטירת אמו, אדלאייד פרידמן ז''ל, שהלכה לעולמה בשבוע שעבר והובאה למנוחות בניו יורק.

לאחר שיצא מבית משפחת שורק צייץ השגריר בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, "שבוע קשה: האבל על פטירת אמי האהובה, האבל על הפורענות שפקדה את העם היהודי ביום תשעה באב, והאבל עם משפחת שורק על רצח בנם האהוב. יהי רצון שכל הנמצאים באבל ינוחמו מן השמיים".