הרב רפי פרץ: הכוח שלנו טמון בהבדלים בינינוערוץ 7

אתמול הסתיימו שלושת השבועות, ימי בין המצרים, צום תשעה באב. סיימנו את מגילת איכה במילים
הֲשִׁיבֵנוּ ה’ אֵלֶיךָ ונשוב (וְנָשׁוּבָה), חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כְּקֶדֶם.

מתשעה באב עד י"ז באלול, שהוא יום הבחירות, קיבלנו על עצמנו משימה להחזיר את הציונות הדתית לרשימה אחת, חדש ימינו כקדם. הצלחנו.

ביום הבחירות יש מי שינסה לחבל בהקמת ממשלת ימין, ינסה לפגוע בממשלה עם מחוייבות למורשת היהודית, במחוייבות למסורת ולתורת ישראל, במחוייבות לארץ ישראל ולהתיישבות במחוייבות לריבונות ישראלית בכל מרחבי ארץ ישראל. אנחנו נענה בקלפי.

ישראל רוצה יותר ימינה. יותר אהבה, יותר הקשבה, יותר אמונה בין אדם לאדם. יותר שלום, יותר תקווה,
פחות קנאה ושנאת חינם. יותר נשמה, יותר אלוקים.

ימינה היא משפחה אחת, אבל כמו כל משפחה לא חייבים להסכים על הכל. הערב תצא מפה אמירה ברורה: ימינה זו הרשימה של הציונות הדתית ומצביעי הימין. האחריות שאני כיו"ר הבית היהודי רואה אל מול עיני זו הדאגה לעתיד הציונות הדתית. עתיד החינוך שלנו ועתיד העם הנפלא שלנו.

אומרים לי "זה סקטוריאלי, מגזרי" ואני משיב לכולם – אין טיפת סקטוריאליות בחינוך של הציונות הדתית. חינוך שמגדל קצינים וטייסים, רופאים ורופאות, אנשי אקדמיה ועסקים, קהילות בהר ובשפלה,
מדן ועד אילת, חלוצים לכל משימה. זה לא עניין אישי, סקטוריאלי.

רוח הציונות הדתית- היא זו שדחפה אותי ל-43 שנות שירות בצה"ל, לבנות יישוב בחולות חלוצה ולהגיע לכאן- לפוליטיקה.

בפרשת השבוע יש פסוק מדהים "ומי גוי גדול אשר לו חוקים ומשפטים צדיקים", מאמינים בעם הזה ובמתנה הגדולה שהנחלנו לעולם, ואהבת לרעך, לא תעמוד על דם רעך, אחרי רבים להטות.

לאלו שרוצים חיבור ליהדות ולמסורת, לאלו שלא מתביישים בהיסטוריה של העם שלהם, לאלו שרוצים לחנך את ילדיהם לערכים של ערבות הדדית ותרומה למדינה, לאלו שנלחמים על צמצום פערים והשקעות בפריפריה, ימינה – היא הרשימה עבורכם.

למי שחושב שדתיים, חילונים ומסורתיים יכולים וצריכים לחיות ביחד, למי שסבור שהחרדים הם שותפים לגיטימיים וכל שינוי בחברה החרדית מצריך הידברות.למי שרוצה פה חברה עם פחות שסעים וקרעים ויותר אחדות וקירוב בין המגזרים, ימינה- זו הרשימה שלכם.

בימים בהם נשמעים קולות נגד הזהות היהודית ונגד כל מה שמריח ממסורת, כשקול דתי ומסורתי מיד גורר לינץ' תקשורתי והשתקה, כשכבודו של ציבור שלם נרמס ואפילו אירוע אומנותי 1 מתוך 360 הופעות קיץ אינו יכול להתקיים על פי אמונתו של הציבור כשחופש הביטוי שמור רק לצד אחד במפה הפוליטית,
לא נחשוש לומר את שעל ליבנו בפה מלא - האמת תורה דרכה וימינה היא התשובה.

כשר חינוך הצבתי יעדים לטווח קצר ולטווח ארוך של הטמעת ערכים, חיזוק וחיבור למורשת ולהיסטוריה
של העם שלנו, המשך המצוינות, צמצום פערים בפריפריה וחיבור מחדש לתנ"ך שהוא ספר הספרים שלנו.

כדי שהדברים הנפלאים האלו ימשיכו הציונות הדתית צריכה להתאחד במלא כוחה. אנחנו רוצים לראות תלמידים ותלמידות עם ברק בעיניים, לוקחים אחריות, מעורבים, מתנדבים, מתגייסים למען העם והמדינה – כדי שזה ימשך ויתגבר צריך להצביע ימינה.

כדי שיהיו לנו אנשי מפתח בצמתים החשובים של הנהגת המדינה, בכנסת ולא פחות חשוב כדי שנמשיך להיות כוח גדול בממשלת ישראל, חייבים להצביע 'ימינה'.

אנחנו לא מטשטשים את מי שאנחנו. הבית היהודי, כחלק מרשימת ימינה, היא מפלגה של עשרות שנים, יש לנו דרך ארוכה ואנחנו לא זזים ממנה מטר.

הבית הזה הוא לא רק מסגרת פוליטית אלא ביטוי של עולם ערכי. עולם של תורה, עם וארץ. עולם של חמלה וחסד. עולם של נאמנות לשורשי ישראל. אלו הם הדגלים של הציונות הדתית, של הבית היהודי ועל אף אחד מהם אני לא מתכוון לוותר.

למרות ההבדלים בינינו - פה טמון הכוח שלנו. אנחנו מאוחדים למטרה משותפת ועליונה: הקמת ממשלת ימין. ממשלת ימין אמיתית, שמיישמת את מדיניותה ומנחילה את ערכי הימין בכל התחומים. על מנת לקיים את כל החזון הגדול הזה התאחדנו לגוש אחד חזק ושאפתני, גוש שיעמוד לצד נתניהו בכל אתגר ובכל משימה.

הבחירות האלו הן הזדמנות. אך גם יש בהן סיכון, אם לא נהיה מספיק גדולים לא נוכל לממש את הערכים שלשמם נשלחנו. יש לנו משימה משותפת ואני בטוח שנוכל לה.