אולם הנכנסים בנתב"ג
אולם הנכנסים בנתב"גצילום: קובי ריכטר/TPS

דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, ממליץ לנוסעים לחו"ל להצטייד במזוודת טרולי.

את הדברים אמר הבוקר (שלישי) בתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב' בתגובה לשיבושים הקשים שהתרחשו אתמול בעקבות קריסת מערכת שינוע הכבודה בנמל התעופה בן גוריון. לפלר הוסיף "אם חסר משהו - קונים בחו"ל, תמיד יותר זול שם".

הדובר אמר כי בחמש השנים האחרונות כמות הנוסעים בנמל התעופה כמעט הכפילה את עצמה, בין היתר הודות לפעילותו של שר התחבורה לשעבר ישראל כץ. לדבריו, נמל התעופה מוביל בעולם באי אובדן מזוודות. לפלר הוסיף "זה יכול לקרות, זה קורה בשדות תעופה בעולם ואני שמח שיצאנו מהדבר הזה מהר ככל שניתן".

כשנשאל לגבי פיצויים לנוסעים שנפגעו מהתקלה, השיב כי מדובר בעניין שבין הנוסע לבין חברת התעופה. עוד הוסיף כי "חברת התעופה תחליט אם היא תתבע אותנו או לא". לסיכום הציע לפלר לנוסעים בנמל התעופה בעתיד "אל תשימו תרופות ודברים חשובים לכם בתוך המזוודה".

התקלה במערכת שינוע הכבודה החלה בלילה שבין שני לשלישי. מהר מאוד היא הגיעה גם אל המערכת התת קרקעית שתפקידה לבצע מיון, תיוג והעברה מהירה של הכבודה למטוסים. תקלה התרחשה גם במערכת שיקוף הביטחון שבודקת את הכבודה גם בדיקות ביטחון חכמות עד ההגעה למטוס.

מאות מזוודות ותיקים נערמו בדלפקי רישום הטיסה בשדה התעופה מאחר שלא היה ניתן לשלוח אותן לבידוק. התקלה גרמה לעיכובים של עשרות טיסות בלוח ההמראות והנחיתות וטיסות רבות יצאו בלי מזוודות. לאחר שעות ארוכות תוקנה התקלה.