ראש הממשלה ורעייתו בעופרהלע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו הגיעו הערב (שלישי) לניחום אבלים בבית משפחתו של דביר שורק הי"ד בעפרה.

ראש הממשלה נתניהו אמר, "יצאנו עכשיו ממשפחת שורק, המשפחה של הרב הרלינג, ששכלה עכשיו נכד. האירוע המשפחתי האחרון של הרב הרלינג היה הברית של דביר. חודשיים אחרי הברית, הסבא נרצח. דביר לא הכיר את הרב הרלינג, והמשפחה גדלה בצלו של סב שהיה ניצול שואה ולוחם, הוא לחם עד הרגע האחרון".

"הם גידלו משפחה למופת, אנחנו ראינו את הילדים, את האהבה ביניהם, את אהבת ישראל ואהבת האדם שטבועה בהם", סיפר נתניהו, "הנה קרה האסון הנורא והמזוויע הזה. ראינו את הנער התמים הזה, שכולו טוהר, נרצח באכזריות כזו גדולה".

"אתמול הייתי בבית הנשיא עם לוחמי השב"כ. הם פעלו במהירות יחד עם שאר כוחות הביטחון ומצאו את המרצחים", הוסיף ראש הממשלה, "מה שראיתי כאן, בבית הזה, זו קודם כל הנחישות להיאחז בארצנו ללא שום סייג, זו גם הנחישות שלנו להילחם באויבינו. אנחנו מגיעים אל מבקשי נפשנו, גם כאן ובכל חזית. אנחנו נחושים להגן על המדינה שלנו - אלו לא מילים בעלמא, אלו מילים אמיתיות - עד שאויבינו יבינו שאי אפשר לעקור אותנו משום מקום בארץ ישראל, גם לא מהמקום הזה. אנחנו נמשיך להעמיק שורש ונמשיך להילחם, ככל שהדבר נדרש, ולצערי הדבר נדרש".

"אמרתי גם שארץ ישראל נקנית בייסורים. צריך לראות את המשפחה הזאת, את תעצומות הנפש שלה, כדי להבין עד כמה גדול המטען הרוחני שלהם, של העם שלנו, ולכן לא יוכלו לנו אף פעם", ציין נתניהו.

עוד אמר ראש הממשלה, "אמרתי למשפחה שהרצח הפרטי של דביר מעיד על הרצח הכללי שהם היו מבצעים בכל אחד מאיתנו לו רק היו יכולים. הסיבה שהם לא עושים את זה, זה לא משום שההסתה והשנאה הנוראה לא מפעפעת בהם, זה פשוט משום שהם לא יכולים. אנחנו מונעים מהם לעשות זאת, או שאנחנו מגיעים - ידנו משגת. אנחנו נמשיך להילחם בהם. הגדרתי אותם כ'חיות אדם', אבל אני חושב שאני גרמתי עוול לחיות".

רעיית ראש הממשלה ציינה, "כואב לראות את המעגל הזה, 19 שנה אחרי, ולדעת שגם הסבא שלו נלחם ומת מות גיבורים, בפיגוע של מרצחים, ולדעת שהדבר הזה לא פוסק, מבקשי נפשנו לא פוסקים".

"אבל אנחנו כאן בארצנו מגינים על עצמנו - אנחנו לא נמצאים בבורות המוות. סבא של דביר עבר את השואה, וכל העם שלנו והמשפחות שלנו עברו. אז היינו נשחטים ונרצחים ללא יכולת הגנה - היום אנחנו מגינים על עצמנו. דביר היה חייל, ממש בתחילת דרכו, אבל הייתה לו נפש פיוטית גדולה. כואב הלב", הוסיפה שרה נתניהו.