מחשב נייד
מחשב ניידistock

מחשב נייד משמש אנשים רבים למטרות שונות. עובדים איתו במשרד ובבית, והוא משמש ככלי עבודה וגם ככלי גיימינג.

מחשבים ניידים הפכו נפוצים מאוד בישראל, והבעיה הבאה מוכרת לבעליהם היטב: לפתע, ביום אחד בהיר, המחשב שובק חיים ויש צורך במחשב חדש. רוצים לתקן אותו אך לא תמיד יש אחריות ולפעמים כבר לא כדאי להשקיע בלהחליף לוח אם או תיקון משמעותי אחר מפני שיותר משתלם להשקיע כבר במחשב חדש יותר.

את התופעה הזו מכיר כל מי שעובד עם המחשב למטרות שונות. לעיתים ניתן לתקן את המחשב אך במקרים רבים, בייחוד כאשר מדבר במחשבים ניידים – פשוט הגיע הזמן לעבור למחשב חדש.

בעניין זה חשוב גם נושא האחריות. האחריות הניתנת למחשבים ניידים היא בדרך כלל עד 3 שנים, וכאשר מדובר במחשב שגילו כבר רב יותר, צריך להשקיע לא מעט משאבים במאמץ לתקן אותו.

אופציית המחשב המחודש

אז הגיע הזמן לצאת לשוק ולחפש מחשב חדש. ניתן בקלות ללכת לאיבוד בסבך המונחים הטכניים. האם כדאי מעבד איי 7 או שמספיק איי 3? האם מוכרחים להצטייד בכונן קשיח עם SSD או לא? מי שאינו מבין במונחים אלו עלול באמת להתבלבל.

גם מבחינת המחיר – המצב דומה. המחירים נעים מאלפיים ש"ח בחנויות מסוימות למחשבים בטכנולוגיה ישנה יותר ויכול להגיע לאלפי שקלים רבים עבור מחשב חדיש המצויד בכל הטכנולוגיה הכי עדכנית.

כשהולכים כך לאיבוד, ובייחוד אם התקציב מוגבל – חשוב להכיר את אופציית המחשב הנייד המחודש.

לא רבים מודעים לכך שניתן לקנות מחשב נייד מחודש. בעצם, מדובר בהזדמנות לקנות מציאה איכותית במחירים נמוכים באופן משמעותי.

אין צורך להיבהל מהמושג "מחשב מחודש". מחשב מחודש הוא מחשב שכבר הפעילו אותו, ומסיבות שונות משווקים אותו שנית במחיר נמוך יותר. הסיבות לכך שהמחשב עבר הפעלה וחזר לשוק יכולות להיות מגוונות. לעיתים מדובר במחשב שהפעילו אותו אך לא נעשה בו כמעט שימוש. לעיתים מדובר במחשב שהייתה בו תקלה מינורית והוא כבר תוקן וניתן שוב לשימוש. לעיתים הפגם הוא חיצוני אפילו, או שמדובר במחשב שהיה בתצוגה אך כמעט לא נעשה בו שימוש.

כל המחשבים האלו הם בעצם מחשבים תקינים לחלוטין, שניתן להשתמש וליהנות מהם לעוד שנים ארוכות. חשוב להבין כי גם כאשר מתגלית תקלה במחשב ומתקנים אותה ומחדשים אותו – לא מוכרים את המחשב המחודש אלמלא מצבו בעת המכירה תקין לחלוטין.

רמת הטכנולוגיה של המחשב המחודש יכולה להיות מתקדמת או ישנה – בהתאם לסוג המחשב ומתי יוצר. ניתן למצוא מחשבים מחודשים שהם ישנים יותר ופחות מתקדמים וגם מחשבים מחודשים שנמצאים בחזית הטכנולוגיה העכשווית.

מחיר לפני הכל

הסיבה המרכזית לקנייה של מחשב נייד מחודש תהיה המחיר שלו. כל מי שחיפש מחשב נייד לקנייה בשנים האחרונות יודע שהדבר כרוך בהוצאה לא מבוטלת. מחיר מחשב חדש יכול להאמיר לכמה אלפי שקלים. מחשבים של אפל בדרך כלל יקרים יותר, וגם מחשבים חדישים של חברות אחרות (כמו LENOVO או DELL, לדוגמא) יכולים להיות יקרים ביותר.

לכן, אם רמת הטכנולוגיה חשובה לקונה, אך התקציב מצומצם יותר, ישנם מקומות רבים שבהם ניתן לקנות מחשב מחודש. המחשב יתפקד בצורה תקינה ועלותו תהיה הרבה יותר קרובה לתקציב המוגבל של הקונה.

הדבר נכון בייחוד לאנשים שמשתמשים במחשב הנייד בעיקר לצורך גלישה באינטרנט ועבודה. במקרים כאלו, המשאבים הנדרשים מהמחשב יהיו מעט נמוכים יותר (מבחינת זיכרון, מעבד וכו') ועבור צרכים אלו מחשב מחודש הוא הזדמנות נהדרת למצוא מחשב במחיר מצחיק.