שחר כהן
שחר כהןצילום: יובל דיין

פסטיבל מחוללות בכרמים המתקיים מדי שנה סמוך לט"ו באב, נערך אתמול (שלישי) בשילה הקדומה ושבר שיא משתתפות באירוע עוצמתי ומרגש.

2000 נשים הגיעו לאירוע העצמה נשי חגיגי ובין היתר קיימו את המסורת העתיקה - לחולל בין נופי הכרמים והשרידים של עיר המשכן הקדומה, כפי שהיה נהוג בימי התנ"ך ובדיוק במקום ובזמן שנהגו לעשות זאת בנות שילה, לפי המסורת העתיקה.

הפסטיבל סיפק שלל חוויות מרהיבים: סדנאות מחול אתניות, מתחם שיח עם ח"כ ציפי חוטובלי ואור אלון, יריד אומנות נשית, חפלה סוחפת ומופע מרכזי עם יובל דיין: "תשאל את המים".

את הפסטיבל הפיקו אנשי עמותת" משכן שילה" המנהלים את אתר שילה הקדומה, ביחד עם אנשי אגף התיירות במועצת בנימין, כאשר הפסטיבל היה ליריית הפתיחה לקראת חגיגות ט"ו באב בבנימין והמשך הקיץ עם שלל אטרקציות תיירות למבקרים עם מעיינות צוננים, צימרים מפנקים ומסלולי טיולים רבים.

צילום: שחר כהן
צילום: שחר כהן

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר "למקום שאנו נמצאים בו יש מסורת חשובה. כמו בימי התנ"ך ובדיוק במקום ובזמן שנהגו לעשות זאת בנות שילה, לפי המסורת העתיקה של שילה הקדומה, מגיעות נשים רבות מכל רחבי הארץ להעצמה נשית במיטבה וממשיכות את המסורת ומחוללות בכרמים.

''כיף גדול לראות את ההמשכיות של הפסטיבל בהובלת אנשי שילה הקדומה ותיירות חבל בנימין, מודה לח"כ ציפי חוטובלי שכיבדה אותנו בנוכחותה ומסייעת רבות להתיישבות וליובל דיין על הופעה מרגשת ומעצימה", הוסיף גנץ.

צילום: שחר כהן
צילום: שחר כהן

סגנית שר החוץ חוטובלי נאמה בפני המשתתפות והדגישה את החשיבות של הפסטיבל בכך שהוא מעניק העצמה נשית חשובה ומחזק את ההתיישבות: "הערב הזה הוא ערב של עוצמה נשית. אל מול החלטת בית המשפט שלא לאפשר קיום אירוע בהפרדה בעפולה, הנוכחות של כולכן כאן מעבירה את המסר שאנחנו לא ניתן לעולם הערכים שלנו לאבד מהחירות שלנו.

''אנחנו בשילה הקדומה, באתר הארכיאולוגי החשוב הזה שלא מפסיק להתחדש. זאת הזהות שלנו של חיבור בין שמים לארץ. אנחנו נשמור על הערכים, על הזהות ועל היישובים שלנו. ונמשיך לחזק את אתרי המורשת דרך האירוע החשוב הזה שכולו מובל על ידי נשים. תודה לכל העוסקים במלאכה במועצת בנימין בראשות ישראל גנץ הנמרץ שפועל רבות למען התושבים", סיכמה חוטובלי.