סיפור לשבת
סיפור לשבתצילום: ISTOCK

לאחר חיפושים נרחבים גילתה את עולם היהדות העשיר בתכנים ובערכים, והלכה לשיעורי תורה שסיפקו לה תשובות רבות. היא הבינה שיש בורא לעולם אשר רואה ומשגיח על הכול, שולט על העולם ומנהל אותו, ומבקש מכל יהודי לקיים את תורתו ומצוותיו ועל ידי כך יגיע לייעודו. במעמד מרגש שירה קיבלה על עצמה עול תורה ומצוות.

כשראו זאת בני משפחתה, הם החליטו להערים עליה קשיים. כשהכניסה לראשונה פלטה כדי לאכול אוכל חם בשבת, אחד מבני ביתה ניתק אותה בכוונה, כדי לגרום לה לוותר על העניין. לצערה היא הבחינה בכך כמה דקות לאחר כניסת השבת, אבל לא ויתרה ואכלה אוכל קר במשך כל השבת, כדי לא לעבור על רצון השם.

היא נאלצה לעמוד מול ביזיונות רבים של בני ביתה, ובכל זאת לא ויתרה על אמונתה. לעיתים הייתה פורצת בבכי בחדרה, אך מה שנתן לה תקווה היה הידיעה כי בעזרת השם תזכה להקים בית של תורה.

בעזרת הרבנית שלה יצאה שירה לשידוכים כדי למצוא בחור בן תורה וירא שמיים. מהר מאוד הגיעה הידיעה לאוזני הוריה.

ערב אחד פנה אליה אביה והחל לצעוק עליה: "שמעתי שאת מחפשת להקים בית עם בחור שלומד תורה כל היום. תדעי לך שאם זה יקרה, אתם לא תדרכו בבית שלי לעולם! אז תרדי מהעניין הזה ותתחילי לחפש לך בחור מהעדה שלנו, העדה הבוכרית, כי לא חסרים כאלה בכלל", סיים בזעם.

שירה שמעה את דבריו והלכה לחדרה שבורה ודומעת. היא הייתה מוכנה לעמוד מול כל הקשיים, אבל איך תוכל להתמודד מול איום שכזה?! היא בכתה מעומק ליבה, פנתה והתפללה לבורא עולם שירחם עליה ויעזור לה, שהרי היא עושה הכול כדי לקיים את רצונו, והוא יושב בשמיים, רואה ומאזין לכל צער וסבל שיהודי עובר למענו.

כעבור כמה ימים אביה לקח את הטלפון והתכוון להתקשר לאשתו לצורך שיחה שגרתית, אלא שבמקום לחייג את המספר של אשתו, טעה בספרה האחרונה.

כאשר שמע את קול האישה בצד השני היה בטוח כי זו אשתו והחל לדבר עמה בבוכרית, כפי שנוהגים הוא ורעייתו לשוחח ביניהם. האישה ענתה לו בבוכרית, אבל לאחר כמה משפטים נדהם לגלות שזו אישה אחרת ממוצא בוכרי...

האב מיהר להתנצל, אבל רגע לפני שניתק את השיחה שאל בסקרנות לאיזו משפחה הגיע, שכן בקרב העדה הבוכרית כולם מכירים את כולם. השיחה התפתחה, ובין היתר סיפר האב על כך שיש לו בת חוזרת בתשובה ומאוד קשה להם איתה, ובפרט כעת כשהיא רוצה להתחתן עם בחור ישיבה.

האישה מעבר לקו החלה לספר לו כי הם משפחה מסורתית, וגם להם יש בן שחזר בתשובה וקשה להם מאוד עם דרכו. מזה כמה שנים שהוא לומד בישיבה, ואף הוא מחפש כעת שידוך עם בחורה במצבו.

"אם כך, בואי ונפגיש ביניהם, כך שלפחות נשמור על הקשר בין המשפחות מהעדה שלנו!" הציע אביה של שירה, ואמו של הבחור הסכימה. מיד בתום השיחה הוא קרא לבתו והודיע לה כי מחר בערב יש לה פגישת שידוכין.

שירה הייתה בטוחה שאביה מנסה להציע לה בחור שאינו הולך בדרך התורה, אבל מיד הוא הבהיר לה כי מצא בטעות משפחה בוכרית דומה עם בן, שגם הוא חוזר בתשובה כמוה ולומד בישיבה כמה שנים.

בחור כזה היא רצתה!

היא נפגשה עם הבחור ושמחה לראות בחור נחמד ובעל מידות שלומד תורה כל היום. לאחר כמה פגישות הודיעו השניים להוריהם על רצונם להתחתן.

הבחור נכנס לבית הוריה של שירה בלבוש המעיד על יראת שמיים, והתקבל בכבוד רב, שהרי זהו השידוך של אביה...

כיום הם נשואים באושר, מתגוררים בחולון והורים לארבעה ילדים.

"ראיתי בחוש", חותמת שירה את סיפורה, "כיצד השם יתברך מנהל את העולם, ושולח לי את הישועה והשידוך שלי דווקא דרך אבי שהתנגד בכל תוקף. על ידי שיחה שעשה בטעות, שהייתה בעצם שיחה מדויקת של בורא עולם, זכיתי להקים בית של תורה ואני חיה באושר עם חתן בן תורה וילדים צדיקים, ונמצאת בקשר מצוין עם הוריי ובני משפחתי. למדתי שאפילו אם אביך עומד כנגדך, אבל אביך שבשמיים בעדך, הכול יתהפך לטובתך".

על פי סיפור שנשמע בארגון 'הידברות'

ליצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם: [email protected]