ההופעה בעפולה
ההופעה בעפולהצילום: Meir Vaknin/Flash90

מאמר המערכת בעיתון 'הארץ' הבוקר (חמישי)מקונן על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הנופל שבי אחר אלו המתעקשים שלא לקבל חינוך מחדש ותולה את האופטימיות האחרונה בפסיקת בית המשפט העליון שביטלה את האור הירוק לאירועי הפרדה.

במאמרו הוא מתריע מפני תחילתו של מהפך דתי במרחב הישראלי. להוותו, מה שמתחיל בהופעות נפרדות בעפולה מסתיים במדרכות נפרדות בתל אביב. "מי שלא מזהה את הקשר בין אירוע מוזיקלי בהפרדה לבין מדרכות נפרדות וישיבה נפרדת באוטובוסים אינו מבין כיצד גבולות חברתיים מתעצבים", כתב הפרובוקטור התורן בעיתון.

אך יצאו הדברים על מכבש הדפוס וכבר יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון מצאה לה פינה להתגדר בה וצייצה את הפסקה הפרובוקטיבית הקושרת בין הופעות למדרכות.

אז זהו גברת גלאון ואנשי העיתון לאנשים חושבים, אנחנו כאן כדי לבשר לכם שסוף העולם סוף סוף הגיע. כי הגיע הזמן לעשות שימוש מושכל בכספי המיסים שלנו, החרדים, הדתיים, המסורתיים ושאר מנדטי הימין שאינם מאמינים בהינדוסם מחדש של שומרי המסורת. מה זה אומר? זה אומר שירות צה"לי מזוקק - בהפרדה; עידוד עבודה ודרך ארץ על פי אמות ההלכה; וכן, גם אירועי תרבות ופולחן ב-ה-פ-ר-ד-ה.

'הארץ' מקונן על שימוש ציני בליברליזם ומתן פרשנות מעוותת לשיוויון ולזכויות הפרט. מי בדיוק קבע שליברל אמיתי הוא זה שמעודד ריקודי עירום על משאיות והחצנת שאר סצנות מאוסות המאלצות את בניי להישאר בבית במוקדים רבים ברחבי הארץ במועדים בהם מתאפשר לנערי הגייז לקיים את חופש הפולחן שלהם?

האם מתן אפשרות למפגינים אתיופים לשרוף מכוניות ולהפוך ניידות או הכלת מתירנות חסרת גבולות בקרב הנוער הציוני בבתי הספר הממלכתיים הם עדיין בתחום הגבולות החברתיים המקובלים אך אירוע אחד מתוך מאות אירוע תרבות בהפרדה למגזר שמרני הוא כבר שבירת כל הגבולות המקובלים? היכן איבדנו את זה?

ובכלל, מתי התקבעה לה הצביעות המקומית אודות קריאת השילוב של החרדים בחברה הישראלית. לא חולפת לה שקיעת חמה אחת מבלי שנשמע את הפוליטיקאי התורן קורא לשילוב החרדים בשוק העבודה ובמערכות הביטחון. האם זו דרכה של הפוליטיקה המקומית לשלב את החרדים בחברה הישראלית? להסיר מהם את הכיפה השחורה האמונה על אמות מידה הלכתיות וגדי צניעות מקובלים ולצבוע אותה בשלל צבע הקשת?

הגיע הזמן לשוויון אמיתי. שוויון שבו כל הפרטים בישראל שווים תחת דגלה היהודי-דמוקרטי במדינת היהודים.

מבתי המשפט בישראל כבר לא תצא הבשורה. צדיק אחד בסדום הנמנה על מגזר המיעוטים בישראל היה בנצרת. אולם אמש גם הוא קורקע בבית המשפט העליון. זו היא זמנה של הכנסת הבאה. אולי, אולי משם תצא הבשורה המיוחלת.