מטרת הביקור - לקדם את החרם על ישראלדוברות

הערב הפעלתי את סמכותי והוריתי למנוע את כניסתן לארץ של שתי חברות הקונגרס האמריקאי, הגברות טליב ועומאר, על דעת ראש הממשלה, על דעת שר החוץ ועל דעת השר לעניינים אסטרטגים ולאחר הרבה התייעצויות שקיימתי. ההחלטה לא פשוטה.

לפני כשבועיים חשבתי, בכל זאת, אולי לאפשר להן בגלל מעמדן כחברות קונגרס ובגלל היחסים המיוחדים שיש לנו עם ארצות-הברית, למרות ההוכחות הברורות שהיו לי שהן פעילות בתנועת ה-BDS, תנועה שפועלת לקדם את החרם על מדינת ישראל.

הוכיחו לי בהחלטה הזאת הרבה מאוד ראיות ברורות איך הן פועלות גם על ידי החלטות בקונגרס, משוות את מדינת ישראל למדינה נאצית ולכן מצדיקות שצריכים לרדוף את מדינת ישראל כמו שרדפו את גרמניה הנאצית.

אתמול כשנודע לי על תכנית הביקור שלהן בארץ בימים הקרובים, תכנית שכולה לקדם את ה-BDS. שום פגישה עם שום גורם ממשל ישראלי, עם שום גורם אופוזיציוני, הן לא רוצות לדעת את העובדות, את כל השאלות הקשות שיש להן על ישראל הן לא שואלות אף אחד. הן הולכות לשם לתכנית שהכינו להן ארגון פלסטיני שחלק מהחברים בו והמייסדים בו הם פעילי טרור או ראשי ארגוני טרור והם מממנים את חלקו הגדול של הביקור הזה.

"זה השיקול היחידי שעמד מול עיני. שלא לתת לגורמים שרוצים להזיק ולגרום לחרם על מדינת ישראל להשתמש בביקור הזה כבמה לדעות שלהן ולתת לזה הד עולמי. אני מאוד מכבד את ארצות-הברית, את חברי הקונגרס, אני יודע על הברית העמוקה שיש עם שני חלקי הבית, ללא הבדל דמוקרטים או רפובליקנים, אני בטח לא נמצא שם לא בצד זה ולא בצד אחר. אני דואג למדינת ישראל ומאוד מכבד את האמריקאים ואני מקווה שהם יקבלו את ההחלטה הזו בהבנה ובכבוד.