נאווה ביבי
נאווה ביביצילום: מאיה אייזנברג

אשת התיירות והמסעדנית נאווה ביבי ז"ל הלכה לעולמה בגיל 77.

ביבי היא בעלת מסעדת "פיקולינו" בנחלת שבעה במרכז ירושלים, והפעילה בעבר את מסעדת "ירושלים הקטנה" בבית אנה טיכו.

בסוף שנות השישים היתה ביבי המנכ''לית של מלון ''קינג דיוויד'', ובמסגרת תפקידה אירחה מנהיגי עולם, ראשי מדינות ונשיאים. בהמשך גם כיהנה כמנכ''לית מלון ''גלי כנרת'' בטבריה ומלונות נוספים.

משה אבדיאל, שף במסעדת ''פיקולינו'', סיפר לעיתון כל העיר: "יום לפני שזה קרה היא עוד היתה עסוקה בלסגור הזמנות, עברה על החשבוניות. פתאום היא לא איתנו. תמיד הייתי אומר לה 'למה שלא תשבי בבית, תהני מהחיים', אז היא היתה עונה לי: 'אם אני אשב בבית אני מתה במקום'".

"היה לה חיוך תמידי", תיאר אבדיאל. "היא היתה נוהגת לצאת ולכבד את כל הלקוחות, כל הזמן עם היד על הדופק. אישה קולית, כאילו היא בת 20. כולם אהבו אותה כי היה לה קסם מיוחד, אנשים נקשרו אליה בקליק, והיא זכתה להערצה מצד כל מי שעבד מולה. היא היתה עוברת בין כל העובדים במסעדה ושואלת כל אחד בשלומו ומתעניינת באמת במצבו.

''תמיד היא היתה שמה לב לכל הפרטים הקטנים. הקסם הכי גדול שלה זה החשיבה שלה בראש צעיר – גם בגיל שכזה, והקלילות שהיא הפגינה. כל הזמן מפתיעה מחדש. השבוע כולם שאלו בעבודה 'איפה נאווה?'. קשה לתפוס".

יערה שילה, חברת תנועת ''התעוררות'' בירושלים, סיפרה כי ביבי היתה אשת חסד: ''נאוה מודל וחיקוי עבורי. אשת משפחה מסורה, אישה שהיא אור גדול, מיוחדת, שהאכילה חיילים בודדים בכל יום שישי בבוקר. פשוט אשת חיל''.