Jeffrey Epstein
Jeffrey EpsteinReuters

כעת זה רשמי: המיליארדר היהודי-אמריקאי ג'פרי אפשטיין, שגופתו נמצאה ביום שבת שעברה בתאו בבית המעצר "מטרופולוטין" במנהטן, התאבד בתלייה ולא נרצח. כך נקבע לאחר נתיחת גופתו.

דוברת משרד החוקר הרפואי בניו יורק הודיעה כי בעקבות הנתיחה שלאחר המוות שבוצעה בגופתו של אפשטיין, נקבע כי סיבת המוות היא התאבדות בתלייה. הניתוח לאחר המוות בוצע ביום ראשון, 24 שעות לאחר שגופתו נמצאה בתאו בבית המעצר, ובניתוח צפה גם פתולוג פרטי.

הנתיחה הראתה כי אפשטיין "סבל ממספר עצמות שבורות בצווארו שנגרמו כתוצאה מתלייה". עורכי דינו של אפשטיין הודיעו כי הם אינם מקבלים את תוצאות הנתיחה שלאחר המוות ודרשו לבצע עוד בדיקה בקשר לנהלי האבטחה סביב אפשטיין בתאו בבית הכלא, לאחר שהמיליארדר שהואשם בסחר בנשים ופדופיליה אמור היה להיות תחת השגחה צמודה של סוהרים אך הצליח בכל זאת לשים קץ לחייו.

"אף אחד לא צריך למות בכלא. אך אחד, כולל מר אפשטיין שהיה חף מפשע ולא הפר אף חוק של בית המעצר, לא צריך להיכלא תחת התנאים הקשים, אפילו של ימי הביניים, בבית המעצר בו בילה אפשטיין את שעותיו האחרונות. הבטיחות שלו היתה תחת אחריות בית המעצר מטרופוליטן. אין עוררין על כך שהרשויות הפרו את הפרוטוקולים שלהן עצמן", נמסר בהצהרת עורכי דינו של אפשטיין.

התובע הכללי של ארה"ב, וויליאם באר, אישר כי אכן "היו חריגות חמורות במתקן המעצר בו הוחזק אפשטיין". שתי נשים תובעות כעת את עזבונו של אפשטיין, בטענה כי התעלל בהן מינית בשנת 2004.