מי מוביל?
מי מוביל?צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

רשת אמי"ת היא רשת בתי הספר התיכוניים האיכותית ביותר בישראל על פי מדדי משרד החינוך, כך עולה מבדיקת העיתון דה מרקר המתפרסמת הבוקר (ראשון)

רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא הגיעה למקום השני בשקלול מדדי משרד החינוך, ובמקום השלישי דורגה רשת דרכא של קרן רש"י.

למקום הרביעי הגיעה רשת אורט, לחמישי רשת עתיד, לשישי רשת סכנין ולמקום השביעי והאחרון מבין הרשתות שנבדקו - הגיעה רשת עמל.

במדד של משרד החינוך, הבוחן את יכולתה של כל רשת להציג הישגים גבוהים בכל בתי הספר שלה, דורגו רשת אמי"ת ורשת דרכא במקום הראשון, מתוך שבע הרשתות הגדולות בישראל.

רשת דרכא מדורגת במקום הראשון גם במדד המתייחס לשיעור הזכאות לבגרות של בתי הספר, שהוא מדד מרכזי עבור משרד החינוך, כאשר שיעור הזכאות לבגרות בה הוא הגבוה ביותר - 88% ב-2018.

בשבע רשתות החינוך שנבחרו לומדים כ-165 אלף תלמידים, בכ-300 בתי ספר (קיימות רשתות חינוך נוספות, שאינן מופיעות כאן). מדובר ברשתות פרטיות, שמופעלות לרוב כעמותות או כחברות לתועלת הציבור.

רוב התקציב שלהן מתקבל מהמדינה, סכום שהסתכם בשנה שעברה ב-3.8 מיליארד שקל. בנוסף, הן מקבלת תקציבים גם מהרשויות המקומיות וגובות תשלומי הורים.

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת, אומר בתגובה, "הגעת הרשת זו השנה השניה ברציפות, לראש טבלת מדדי משרד החינוך מחזקת אותנו בדרך בה אנו הולכים, ומהווה אות כבוד למערך הפדגוגי של אמית ולמורים שמשקיעים את כל כולם בהצלחת התלמידים, בעיקר בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, שם ממוקמים מרבית בתי החינוך שלנו. אנו גאים בהצטיינות אמית במניעת אלימות לא פחות מבהצטיינות שלנו בחמש יחידות במתמטיקה. מעבר להצטיינות במדדים אלו, באמית משקיעים כיום בעיקר בהתחדשות פדגוגית בבתי הספר ובהקניית מיומנויות המאה ה-21 לתלמידינו. פנינו למשרד החינוך בבקשה שנושאים אלו ייכנסו למדדים כבר בשנה הבאה בשל חשיבותם ומשמעותם לעתיד החינוך והמדינה".

במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ציינו בתגובה לנתונים, "התרגשנו לגלות שהחינוך הערכי עליו אנחנו שמים דגש שם אותנו במקום אליו אנחנו שואפים, בבחינת טוהר הבחינות, אחוזי נשירה נמוכים, שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים וכמובן ההובלה המשמעותית בשיעורי הגיוס המשמעותי לצה"ל".

יחד עם זאת ברשת מדגישים כי גם בצד הפדגוגי מדובר בנתונים גבוהים וההישגים הלימודיים "מקמו אותנו במקומות השני והשלישי באחוזי הזכאות לבגרות, ובשיעורי המצטיינים".

אלחנן גלט, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הוסיף "אנחנו גאים בעולם הערכים אותו אנחנו מייצגים ושמחים עם העובדה שהוכחנו שעולם ערכים יכול לבוא יחד עם אחוזי זכאות גבוהים מאוד ולצד שיעור מצטיינים גבוה. בני עקיבא מוכיחה שזה לא סותר את זה".