בת המצווה של חנה ואנה
בת המצווה של חנה ואנהצילום: עמותת עלה

חנה קליין מפלורידה ואנה קצואשווילי, בעלת מוגבלות הלומדת בבית ספר 'עלה' בבני ברק, הן "תאומות בת מצווה". את היום המיוחד הן חגגו באירוע משותף ומרגש בו אף עין לא נותרה יבשה.

קליין, בת ה-12 מבוקה רטון שבפלורידה, החליטה שאת ציון הדרך המשמעותי בגילה היא תחגוג בצורה קצת אחרת: היא החליטה לקחת חלק בפרויקט 'מאמצים בת מצווה' של עמותת 'עלה', המהווה בית לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומורכבות רפואית נלוות.

במסגרת הפרויקט היא אימצה את קצואשווילי, בת 12 אף היא, הלומדת כאמור במרכז 'עלה' בבני ברק, ויחדיו הן חגגו את היום המיוחד בחייהן. כמו כן היא פתחה בקמפיין גיוס כספים עבור טיפולים באמצעות כלבים עבור אנה ושאר חבריה ב'עלה'.

בזכות פלאי הטכנולוגיה, חנה ואנה כבר מנהלות מערכת יחסים טראנס-אטלנטית במשך חודש, ולכן הן היו נרגשות מאוד להיפגש סוף סוף פנים מול פנים. מרכז עמותת 'עלה' בבני ברק אירח את חגיגת בת המצווה של חנה ואנה ומרגע ש"התאומות" נפגשו, הן היו בלתי ניתנות להפרדה. חנה לא עזבה את צדה של אנה, וידידותן פרחה.

בת המצווה המיוחדת כללה מסיבת ריקודים תוססת, קיום מצוות 'הפרשת חלה' בפעם הראשונה כבוגרות יהודיות, וגם אפיית חלות, כאשר בזמן האפייה התקיימה פעילות טיפולית לחניכים באמצעות כלבים. עבור חנה היה מדובר ברגע מרגש במיוחד שכן את פרויקט בת המצווה שלה היא מקדישה לטיפולים הללו ואף אספה לצורך כך כסף בארצות הברית. האירוע כמובן הונצח בצילומי מגנטים שישאירו לכולם זיכרונות מהאירוע המרגש.

הפרשת חלה בבת המצווה של חנה ואנה
הפרשת חלה בבת המצווה של חנה ואנהצילום: עמותת עלה

אנה וחנה הפתיעו האחת את השנייה וחילקו זו לזו מתנות. חנה ריגשה את אנה עם בובת חד-קרן ענקית ומסגרת לתמונה מאותיות המילה "love". כמו כן, חנה תרמה צעצועים ומשחקים רבים לשיעורי החינוך המיוחדים של אנה. דב הירט, מתאם השיווק, הפיתוח והפרויקטים המיוחדים של עלה, ריגש את חנה והוריה במתנה- לוח הקדשה מרגש מאנה ומשאר בני משפחת עלה.

"התאהבתי באנה, כבר מהפעם הראשונה שראיתי אותה, באמצעות וידאו שקיבלתי ממנה בווטסאפ", מספרת חנה. "כל כך התרגשתי לפגוש אותה סוף סוף. כשהגעתי עם משפחתי ל'עלה' בני ברק והעברתי את היום המיוחד שלנו עם החברה הכי טובה החדשה שלי, כל כך נהניתי. זה היה ממש מדהים. זאת היתה חוויה מיוחדת מאוד עבורי ועבור משפחתי".

המנהל הכללי של רשת מרכזי 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין מדגיש: "אנשים שנולדו עם מוגבלות יכולים לעשות רק טוב. הם מזכים את העולם בעשיית חסד. התפקיד שלנו הוא לעשות כל שניתן כדי שהחיים שלהם יהיו הכי טובים. אנחנו עושים את המקסימום לעשות שמח לילדים. זה התפקיד שלנו. לא שאלתי אף פעם למה הילד הזה נולד אלא האם אני יודע לטפל בו כמו שצריך".

עמותת 'עלה', העמותה הגדולה ביותר בישראל לשיקום אנשים וילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מנהלת ארבעה מרכזי שיקום בירושלים, בבני ברק, בגדרה ובכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן", מהווה בית לאנשים עם מוגבלויות. במרכזים מתקיימות פעילויות תעסוקה, חינוך, תרבות ופנאי במגוון מקצועות השיקום, המאפשרים לדיירים להרגיש שווים בחברה הישראלית.