היחצ''ן החרדי הפתיע את ועדת הבחירותועדת הבחירות

איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים, חרדי תושב ביתר עילית המכהן כחבר ועדת הבחירות מטעם ''הליכוד'', ביקש את רשות הדיבור בדיון שהתקיים בוועדה ביום רביעי האחרון, כדי לדבר מדם ליבו.

הדיון עסק בבקשה לפסול את מפלגת 'כחול לבן' מלהתמודד בבחירות בשל קמפיין השנאה שמוביל יאיר לפיד נגד המגזר החרדי.

"מעולם לא התבטאתי פה בוועדה, אני פה קדנציה שלישית או רביעית, לא תמיד אני חושב שאני החכם ולכן אני משתדל לא להתבטא", אמר רוזנבוים. ''אני נראה חרדי קלאסי ולמי שלא יודע אני מייצג פה את הליכוד, לא את יהדות התורה ולא את ש"ס.

''אני חרדי ליברלי ואני יכול להגיד שאני בן אדם שעובד 17-18 ביום ואני לא מגזים. יש לי עסק לייעוץ אסטרטגי. אני מייצג גופים גדולים מאוד במשק. אני משלם בחודש - יותר מ-50% מההכנסות שלי הולכים למדינת ישראל".

"ואני אומר לכם, ככה הם רוב החרדים שאני מכיר סביבי. זה הבעיה בשיח. יום אחד הלכתי בשכונת גבעת זאב בירושלים, ראיתי חילוני שהולך עם הכלב והוא עשה את צרכיו, אני רואה את החילוני מוציא שקית מהכיס, אוסף את הצרכים של הכלב לתוך השקית וזורק לפח. ניגשתי אליו ואמרתי לו, 'אינשאללה כל החילונים יהיו כמוך', הוא שאל אותי, 'למה אתה אומר ככה?', אמרתי לו "אני רגיל, כשאני עושה משהו טוב באים אליי כולם ואומרים לי "הלוואי כל החרדים יהיו כמוך".

"אני אומר לכם, כל החרדים כמוני. אני מדבר מקירות לבי. אני מסתובב בתוך עמי, יש לי פה תמונה, אני חסיד קרלין, לחסידות קרלין בטבריה, חסידים כמוני עם פאות ולבושים בשחור לבן, לא שונים מאף חרדי קלאסי. יש לנו כיתה שלימה בצבא עם מדים, שמתגייסים, יש לי תמונה אני אשלח לכם אותה. קרלין היא החסידות הרביעית בגודלה בישראל והיא מונה כ-2500 משפחות והם גרים במאה שערים, בביתר עילית ובמודיעין עילית רק בריכוזים חרדים".

הוא המשיך, "הבעיה שלי היא, אני למשל לא התגייסתי לצבא אבל נתתי אלפי שעות בזק"א. אני רוצה שתראו את החרדים כחרדים כמוני, כי זה מה שהם. אני מתנדב באיחוד הצלה, כמוני יש חמשת אלפים מתנדבים, שעוזבים את העבודה ואת הבית בכדי לעזור לעם ישראל ובינינו, אתם לא באמת רוצים אותנו בצבא, אתם לא באמת רוצים אותי רמטכ"ל, אתם לא רוצים רמטכ"ל כמוני. אז בואו נעשה סדר".

"כשאני שומע את יאיר לפיד, אני פגוע ממנו ברמה האישית, אני מרגיש שהוא מנהל נגדי ברמה האישית, שפה גזענית, שפה אנטישמית, אני הולך ברחוב אנשים מקללים אותי. על מה? אני לוקח ממישהו משהו? אני משלם מיסים יותר מכל אחד אחר. גם אם הליכוד יצביע נגד הפסילה, אני אצביע בעד כאות מחאה".