מודעה חריגה בניו יורק טיימס

המודעה קוראת להתנגד לסימון סחורות מיהודה ושומרון. "המומחיות האפלה והמדממת של אירופה: תיוג יהודים".

יוני קמפינסקי , י"ז באב תשע"ט

אילוסטרציה
אילוסטרציה
צילום: iStock

מודעה שמתפרסמת היום (ראשון) בעיתון הניו יורק טיימס מעוררת עניין רב לאור הכותרת התקיפה שלה: "המומחיות האפלה והמדממת של אירופה: תיוג יהודים".

המודעה, שעליה חתום הרב שמולי בוטח וארגונו "The World Values Network", תוקפת בחריפות את תומכי החרם על מוצרים מיהודה ושומרון ובעיקר את ההחלטה האירופית לסמן את המוצרים שמגיעים מיהודה ושומרון.

המודעה מציגה בקבוק יין גדול שעליו סממנים של יהודי מהשואה - בד עם פסים ותלאי צהוב. לצד הבקבוק נכתב כי גם בתקופת השואה סומנו יהודים ובתי עסקים של יהודים וזה מובא כתזכורת לקראת ההחלטה של בית המשפט העליון של האיחוד האירופי בעניין סימון מוצרי יו"ש.

כמו כן מצוין במודעה כי האיחוד האירופי אינו מתייג מוצרים מאזורים שנחשבים ככבושים על ידי מדינות אחרות. "יהודה ושומרון הם הלב של ישראל המקראית", נכתב במודעה, "ארץ בה חיו אבות אבותיהם של האומה היהודית".

"הסימון והבידול של עסקים יהודיים", נטען במודעה, "מוכיח כי הצעדים האחרונים של אירופה לא קשורים בכלל לצדק. זה דעה קדומה אירופאית בת מאות שנים: לסמן ולעשות 'שיימינג' ליהודים. מדינות אירופה שיש להם מצפון צריכות לעמוד נגד התיוג האנטישמי של יהודים".

המודעה נגד סימון מוצרי יו"ש
The World Values Network