נתניהו: "אם הדבר יידרש - נצא למערכה רחבה"לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא אחר הצהריים (ראשון) לאוקראינה ולפני עלייתו למטוס התייחס לתקריות האחרונות בגבול רצועת עזה ולירי הרקטות לעבר ישראל.

"שמעתי אמירות שאני נמנע מפעולה רחבה בעזה בגלל שיקולי בחירות. זה לא נכון. כל מי שמכיר אותי יודע שהשיקולים שלי ענייניים. אם הדבר יידרש, אנחנו נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות והצד השני מרגיש את נחת זרוענו".

נתניהו התייחס להחלטה למנוע את כניסת חברות הקונגרס לישראל: "אנחנו מכבדים את כל חברי הקונגרס וההנחיה שלנו היא גם לאפשר כדרך קבע ובאופן אוטומטי את כניסתם, דמוקרטים ורפובליקנים. יש לזה רק חריג אחד, חוק ה-BDS שמחייב אותנו לבדוק כניסה של אנשים שתומכים ב-BDS".

ראש הממשלה סיפר ״אני יוצא עכשיו לביקור חשוב באוקראינה בהזמנת הנשיא החדש זלנסקי. יש לנו מאות אלפי אזרחים ישראליים שבאו מאוקראינה שמהווים קשר חי בין שתי המדינות, והקשר בינינו הולך ומתהדק. אני אדון עם הנשיא על הקמת אזור סחר חופשי, על הסכם הפנסיות ועל שורה של נושאים אחרים שיחזקו עוד יותר את הקשר המצוין בין שתי המדינות.

''אני מבקש לשבח את צה"ל על הפעולה שחיסלה אתמול חמישה מחבלים בשטח עזה. המשימה שלי היא לשמור על הביטחון ועל השקט, ואנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות לשם כך", הבהיר נתניהו.

אמש (מוצאי שבת) חוסלו חמישה מחבלים שניסו לחדור מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו לעברם.

קודם לכן תקף צה"ל עמדת תצפית בצפון רצועת עזה. זאת לאחר ששלוש רקטות שוגרו משטח הרצועה, ומתוכן יורטו שתיים. רסיסים נפלו בחצר בית בשדרות.

בליל שבת נשמעו שלוש אזעקות בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב, וצה"ל הודיע כי זוהה שיגור אחד מכיוון רצועת עזה, ככל הנראה של רקטה, ולוחמי מערכת "כיפת ברזל" ביצעו יירוט מוצלח. בתגובה תקף צה"ל ברצועת עזה בשבת לפנות בוקר.