ח"כ יוגב במד"א
ח"כ יוגב במד"אצילום: דוברות מד"א

ח"כ מוטי יוגב מסיעת "ימינה" ביקר ביום חמישי האחרון בפנימיית הרצוג בכפר סבא, בה מתקיימים במהלך חופשת הקיץ, כבכל שנה, קורסים והכשרות לבני נוער המתנדבים במד"א.

ח"כ יוגב קיבל סקירה על אודות הפעילות של מד"א, לרבות מערך המתנדבים והעובדים הארצי של מגן דוד אדום, הכולל כ-24,000 חובשים, פראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה.

יוגב פגש כמה עשרות מתוך אלפי בני הנוער מרחבי הארץ, המתנדבים במגן דוד אדום, ומקדישים מזמנם בחופשת הקיץ, על מנת לשדרג את הכשרתם כמגישי עזרה ראשונה ומדריכי קורסים במד"א.

חבר הכנסת שוחח עם המתנדבים הצעירים, ושמע על החוויות שלהם מתוך האמבולנסים של מד"א, ולצד מיטת החולה.

בין מגוון הקורסים שעוברים בני הנוער - קורס מדריכים צעירים, המכשיר את החניכים לסיוע בתפעול קורסים במהלך השנה, תרגולים וימי הקהילה של מד"א, קורס מדריכי נוער, שמכשיר את חניכיו להדריך במהלך שנת הלימודים את השכבה הצעירה, לקראת הצטרפות למד"א, וקורס מנהיגות בשעת אסון, במסגרתו מוכשרים מתנדבי הנוער לסייע במתן טיפול מתקדם באירועים רבי נפגעים. קורסי הקיץ משדרגים למעשה את הכשרת בני הנוער המתנדבים במד"א.

בשנה החולפת, כאלפיים מתנדבי נוער מרחבי הארץ הוכשרו כמגישי עזרה ראשונה. שנת הלמידה שעברו בני הנוער ברחבי הארץ היא הרחבה של קורס מגישי עזרה ראשונה בהיקף שישים שעות לימוד, שעברו מתנדבי הנוער בעבר.

כיום נחשפים הנערות והנערים שבאים להתנדב במגן דוד אדום לתכנים חינוכיים ולהעשרות, נוסף על הכשרתם כמע"רים (מגישי עזרה ראשונה), וטרם תחילת התנדבותם באמבולנסים של מד"א.

ח"כ יוגב סיפר "זכיתי לבקר בהכשרות ובסיום קורס מדריכים של ארגון הנוער של מד"א, בו פועלים כ-14,000 בני נוער המתנדבים להצלת חיים. היה מרגש לראות את רוח ההתנדבות בקרב כל המשתתפים, בני הנוער, מדריכי הקורסים ועד מנהלי ההכשרות במד"א.

''בני נוער שבחרו לעשות טוב ולהציל חיים, המשקיעים כל שבוע שעות רבות מזמנם בהתנדבות במד"א ובתחומי חיים נוספים. אשתדל לסייע לתקצב את ארגוני הנוער ובהם ארגון הנוער של מד"א, בשוויון תקציבי לתנועות הנוער", הבטיח.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר "ברצוני להודות לך, חבר הכנסת מוטי יוגב, על שהשקעת מזמנך והגעת לפגוש בני נוער המתנדבים במגן דוד אדום, ואשר נותנים מעצמם רבות במהלך השנה וגם בחופשת הקיץ שלהם, על מנת לסייע לחולים ופצועים ולהציל חיי אדם.

''רמת המקצועיות והמסירות של הצוותים שלנו, מתנדבי הנוער, החובשים והפראמדיקים, היא כוחו של מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל. זאת, לצד הטכנולוגיות המתקדמות שמשמשות אותנו במוקד 101 של מד"א, באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ, באופנועי החירום, ובכלי הרכב הייעודיים הנוספים של מד"א ברחבי הארץ", הוסיף בין.