בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה, טליה אזולאי

יו"ר ''כחול לבן'' ח''כ בני גנץ נאם הערב (ראשון) בכנס פעילים והתייחס למתיחות בין ראשי הרשימה על רקע ההחלטה לשכור חברת חקירות פרטית שתבדוק מי מדליף חומרים מקמפיין הבחירות של המפלגה.

"בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן בין מרכיביה השונים שחלקים מכולם יושבים כאן", אמר גנץ.

לטענתו, ''יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכל עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה- לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

גנץ התייחס לירי הרקטות בדרום ואמר כי "לצערי ההרתעה שנוצרה לאורך השנים מול חמאס כבר לא קיימת. ההרתעה לא נשחקה - היא נמחקה. בימים האחרונים אנחנו רואים פעולות טרור מתואמות בין עזה ליהודה ושומרון- דבר שאנחנו לא יכולים כמדינה להרשות לעצמנו. עשרות פעמים הסברנו שלתושבי עזה מגיעים תנאים הומניטאריים בסיסיים, אבל קודם כל לנו מגיע שקט ומגיע לנו שיחזירו את הבנים שלנו הביתה".

בנושא הגנת הסביבה אמר גנץ: "כשנרכיב את הממשלה נדע לטפל בכל הבעיות של מדינת ישראל בצורה מאוזנת. הנושא של הגנת הסביבה חשוב לנו- כי אנחנו רוצים לבנות את ישראל של 2048 ולא רק של הקדנציה הבאה. כי אנחנו רוצים לבנות מדינה מתקדמת חברתית ואקולוגית- בדרום ובצפון. גנץ ציין, כי לאחרונה אימץ את יוזמת "יום שני ללא בשר".

ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה בכנס: "הכנס הזה מראה את המחויבות שלנו לסוגיות הסביבתיות- למשבר האקלים, לנושא הפלסטיק, הים והחופים, המזון, האשפה ושאר הנושאים הבוערים. התייצבנו כאן היום יו"ר כחול לבן בני גנץ, לצידו שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ועוד לא מעט מחברי הכנסת עמיתי היקרים כדי להקשיב, לשמוע וללמוד. אני חושבת שזה לא מובן מאליו לעשות פסק זמן כזה במירוץ המטורף של הקמפיין ולהקדיש את הזמן, האמצעים והנכונות לאירוע מסוג זה".

עוד הוסיפה חיימוביץ': "רק מפלגת שלטון שתשים את נושאי הגנת הסביבה וזכויות בעלי החיים גבוה בסדר העדיפויות, תצליח להביא לשינוי האמיתי המיוחל שאנחנו כל כך זקוקים לו".