פיגוע בעיר העתיקה
פיגוע בעיר העתיקהצילום: TPS

קבוצה של נערים יהודים ערכה ביום ראשון בשבוע שעבר, יום צום תשעה באב, צעדה רגילת ברחובות העיר העתיקה בירושלים במסגרת 'סיבוב שערים'.

תוך כדי הצעידה, התגודדו סביבם צעירים ערבים, והחלו דחיפות הדדיות וקריאות נאצה. שוטרים שהיו באזור ניסו להפריד בין הניצים, כשלפתע אחד הערבים שלף בקבוק זכוכית וניפץ אותו על ראשו של אחד הנערים, בן 18. הנער הובהל לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מאבד דם רב, שם טופל ופצעיו נתפרו.

אולם, במהלך שהותו בבית החולים לא נגבתה עדות על ידי חוקרי משטרה מאותו נער, וגם לא התקבל שום עדכון לגבי פעולות חקירה וכל שכן תפיסה של התוקף. לאחר שהשתחרר מן האשפוז, ניגש הנער להתלונן ולהעיד במשטרת שומרון. בשלב הזה, מחלקת נפגעי עבירה של ארגון ‘חוננו’ נרתמה לסייע לנער במיצוי ההליכים כדי לתפוס את הפוגע ולהביאו על עונשו.

"האירוע נעשה לעיני שוטרים, עדים רבים ובמקום מצולם”, כתב עורך הדין חיים בלייכר מהארגון במכתב ששלח לאגף החקירות של מרחב דוד. "מדובר באזור מרושת מצלמות של ‘מבט 2000’ ומצלמות אבטחה פרטיות. לאור חומרת האירוע אבקש לבצע חקירה מקיפה, הכוללת תפיסת מידית של מצלמות מהאזור".

"זה אירוע חמור שהיה בו חשש לפגיעת ראש חמורה שנשלל רק בבית החולים”, אומר עו”ד בלייכר בתגובה לאירוע. "מעשה של פגיעה מכוונת הוא מעשה חמור. פנינו למשטרה שיעשו מעצרים ואנו ממתינים לשמוע עדכונים. נעשה הכל כדי שאותו חשוד יועמד לדין וימוצה עמו הדין על הפגיעה שנפגע".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו מצרים על התבטאויות וקביעות בלתי מוסמכות של גורמים שאינם מעורים במהלכי החקירה או בפרטיה. נציין כי משטרת ישראל פתחה בחקירה מיד לאחר התרחשות המקרה, שבמהלכה נגבתה עדותו של המתלונן בתחנת המשטרה, וכן נחקר חשוד במעשה, שזהותו אותרה בזכות פעולות החוקרים. מטבע הדברים, בשלב זה לא נרחיב בפרטים אודות החקירה שעודנה מתנהלת, אך נדגיש כי המשטרה פועלת במקצועיות וביסודיות על מנת לחקור כל אירוע במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. ככלל, נדגיש כי מענה לפניות המתקבלות במשטרה יימסר ישירות לפונה ולא באמצעות כלי התקשורת".