IONIQ
IONIQצילום: יצרן

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, משיקה את מתיחת הפנים של יונדאי IONIQ, הרכב הנמכר ביותר בשנת 2018 בישראל.

מתיחת הפנים כוללת שינויי עיצוב הפנסים, סבכה קידמית מעוצבת חדשה המאפיינת את הקו העיצובי החדש של החברה, ושינויים קלים בחלקו האחורי של הרכב.

פנים הרכב קיבל עיצוב עדכני הכולל שינוי בקונסולה המרכזית אשר מעוצבת בקווים אחידים וזורמים עם מסך צף. שינוי נוסף הינו תוספת של בלם יד חשמלי.

מתיחת הפנים כוללת בדגם ה- Premium תוספת של חלונות כהים, בלם יד חשמלי הכולל פונקציית עמידה בפקקים Auto Hold, מתגי שליטה TOUCH למולטימדיה ומערכת המיזוג אויר, מנופים בהגה להעברת הילוכים, שמשות כהות מאחור, מגוון של 7 צבעים לבחירה, אפשרות בלימה רגנרטיבית ממנופי העברת ההילוכים בהגה במצב ECO ומערכת מולטימדיה מקורית מהיצרן עם מסך 8 אינץ' הכוללת חיבורי Android Auto ו – Apple Carplay לשיקוף מכשיר הטלפון במסך.

דגם ה- Supreme יקבל בנוסף חיישני חניה היקפיים (קדמיים ואחוריים), תאורת LED קדמית ראשית ואחורית מלאה.

ה-IONIQ מגיעה עם 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכי הנהג. מערכת בלמים עם ABS, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת אלקטרונית לחלוקת כח בלימה EBD ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים TPMS לכל צמיג בנפרד.

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן בבדיקות מעבדה עומדת על 4.4 ליטר ל- 100 ק"מ בנהיגה עירונית, ו- 4.1 ליטר ל- 100 ק"מ בנהיגה בינעירונית. ל-IONIQ ההיברידית ציון ירוק 2 ופליטת CO2 העומדת על 92 גרם לק"מ. המערכת ההיברידית של ה-IONIQ מציעה הספק משולב של 141 כוחות סוס ו-27 קג"מ

מערכת הבלימה ב-IONIQ מותאמת להפיק את המרב מאפשרות הבלימה הרגנרטיבית אשר עוזרת למחזר את האנרגיה הקינטית של הרכב בחזרה לחשמל. דבר זה מסייע להנעה ובכך משפר את החיסכון בדלק. הבלימה הרגנרטיבית מסייעת גם בהפחתת בלאי הבלמים.