יפה בן דוד
יפה בן דודצילום: תומר נויברג, פלאש 90

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, הגיבה לדבריו של שר החינוך רפי פרץ על המאמצים לפתוח את שנת הלימודים ותקפה את משרד האוצר.

"אני מודיעה חד משמעית: אם האוצר לא יענה לדרישותינו, לא נפתח את שנת הלימודים הקרובה. הגיעה העת שמדינת ישראל תתייחס לעובדי הוראה ותיתן להם את הכבוד הראוי. שבענו מדיבורים, אנחנו דורשים את מה שמגיע לנו וגזלו מאתנו, אנשי האוצר עבריינים ברישיון".

בכנס היערכות למנהלי אגפים ברשויות המקומיות התייחס שר החינוך הרב רפי פרץ לסוגיית המשברים בחינוך המיוחד ואיומי השביתה, "כל עיסוקינו בימים אלו הוא במאמצים לפתור את המשברים שעל הפרק. נפגשתי אתמול בצהריים עם שר האוצר, משה כחלון ובשעות הערב עם מנכ"ל משרד רוה"מ, רונן פרץ אנחנו עמלים ומקדישים כל מאמץ כדי להביא לפתרון בימים הקרובים. משימתנו לפתוח בצורה חלקה את שנת הלימודים ואני אומר לכם נפתור את המשבר ושנת הלימודים תפתח כסדרה.

עוד הוסיף,"עם כניסתי לתפקיד הצבתי את הטמעת הערכים כאחת מהמטרות המרכזיות שנקדם במערכת במהלך השנה הקרובה. אני מאמין שמערכת החינוך צריכה לחנך ולטעת ערכים לא פחות ממה שהיא צריכה להכשיר את בוגריה לשוק התעסוקה העתידי. בתוך מציאות דינאמית ומשתנה יש עוגן ברזל שאיתו נצמח לכל אתגר ואלה הם ערכי היסוד שלנו".

"אני באמת מאמין שצריך לחנך לאהבת אדם, אהבת הארץ וחיזוק הערכים היהודים והציוניים , למצוינות וערכיות. אני מאמין בחינוך שוויוני ששומר על זהותו הייחודית של כל מגזר ומיעוט בישראל: יהודים, חילונים, דתיים, דרוזים, מוסלמים , נוצרים , צ'רכסים. אני שר החינוך של כל ילדי ישראל".