תל אביב מדיקל קולג'
תל אביב מדיקל קולג'Adobe stock

המכינות ללימודי רפואה בחו"ל עוזרות להם להתקבל לאוניברסיטאות המוערכות באירופה.

סטודנטים ישראלים רבים שואפים ללמוד רפואה באירופה, באוניברסיטה מוכרת ללימודי רפואה ברמה גבוהה, ורצוי שתהיה גם בעלת מסורת ומוניטין, כמו האוניברסיטאות המצויינות באיטליה, או בפולין, הונגריה וצ'כיה. בחינות הקבלה לאוניברסיטה משתנות ממדינה למדינה וההכנה לקראתן חייבת להיות בהתאם לרמה המצופה מהסטודנטים.

המכינה הותיקה לרפואה בחו"ל של מכללת תל אביב מדיקל קולג' הכשירה בהצלחה לאורך השנים האחרונות מאות ישראלים, וסייעה להם להגיע לרמת השליטה הנדרשת בשפה האנגלית לצורך לימודי הרפואה בחו"ל וכן בנושאים המדעיים הנבדקים בעת מבחני הקבלה לאוניברסיטה והנלמדים במהלך השנה הראשונה ללימודי התואר.

מכינות ללימודי רפואה בחו"ל - מענה לצורך שעלה מהשטח

המכינות הייעודיות ללימודי רפואה בחו"ל נפתחו כמענה לצורך שהלך והתגבר עם השנים - בגלל הקושי הרב להתקבל ללימודי רפואה בישראל ובמקביל, התפתחות לימודי הרפואה באנגלית באוניברסיטאות רבות באירופה, יותר ויותר סטודנטים בחרו שלא לוותר על החלום ללמוד רפואה ולצאת לחו"ל. הסטודנטים נדרשו לגשר על פערי הידע בין התיכון לבין לימודים ברמה אקדמית, אך הסטודנטים הישראלים בעיקר נדרשו להתכונן באופן אופטימלי לבחינות הכניסה השונות לאוניברסיטאות לרפואה באירופה.

סטודנטים ייעודיים ללימודי רפואה ורפואת שיניים, נמשכים לרמה הגבוהה ולאפשרויות התעסוקה הממתינות למסיימים את הלימודים בהצלחה - באוניברסיטאות באירופה, שבין הטובות שבהן נמנות גם אוניברסיטאות איטליה, בזכות רמה אקדמית גבוהה, הנשמרת לאורך מסורות ארוכות שנים.

המוניטין המוצדקים של לימודי הרפואה באיטליה באנגלית, מושכים ישראלים רבים לנסות להתקבל אליהם ולשם כך, עליהם להתכונן לבחינות הקבלה ללימודי הרפואה באוניברסיטאות האלה, הנקראות בשם הכולל IMAT ובודקות את הידע של המועמדים במקצועות מדעיים חשובים, ביניהם: ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, אנטומיה וחשיבה כמותית ולוגית.

בחינות קבלה שמשתנות ממדינה למדינה

המכינהללימודירפואהבחו"לשלמכללתתלאביבמדיקלקולג', מאפשרת כיום לסטודנטים מישראל ומרחבי העולם, להשלים את פערי הידע שלהם מהתיכון ולהכין אותם לבחינות הקבלה באוניברסיטאות האירופאיות, שכאמור באיטליה, הן בחינות ה IMAT.

לפני הבחינה, הנבחן יתבקש לדרג ולציין את סדר העדיפויות שלו לשיבוץ באוניברסיטאות האיטלקיות ובעת שיבוצו לאוניברסיטה, יתחשבו בהעדפות שציין. אוניברסיטה תעדיף לקבל את המועמדים שדירגו אותה במקומות הראשונים וגם הצליחו לקבל את הציונים הגבוהים ביותר, כך שמובן למה כל כך חשוב להצליח בבחינה ולהגיע אליה מוכנים ככל האפשר.

לנוכח ההיצע המוגבל של המקומות באוניברסיטאות המבוקשות, שיטת הקבלה לאוניברסיטאות והתחרות על הרופאים הטובים ביותר, ברור למה IMAT הפכה לבחינה שחובה להתכונן אליה באופן ממוקד. אין כמעט סטודנט שיעז לגשת אליה מבלי ללמוד כראוי ולעשות מאמצים כדי לקבל ציון גבוה.

אינסוף אפשרויות ללימודי רפואה באיטליה באנגלית

תוכניות ללימודי רפואה באיטליה באנגלית מתקיימות במיטב האוניברסיטאות האיטלקיות, במספר ערים באיטליה: אוניברסיטת סאפינזה ברומא, האוניברסיטה הקתולית "הלב הקדוש" ברומא, האוניברסיטה הממלכתית של בולוניה,אוניברסיטת ברי,אוניברסיטת הומניטאס של מילאנו,אוניברסיטת ויטה סאלוטה סן רפאל במילאנו, אוניברסיטת נאפולי,אוניברסיטת פביה,אוניברסיטת טורינו.

מה עוד כדאי לדעת לפני שמחליטים על לימודי רפואה באיטליה?

הלימודים באיטליה מאופיינים בקמפוסים תוססים וברמה אקדמית גבוהה. בדרך כלל מזג האוויר נהדר ואפילו המטבח האיטלקי המפורסם, ילווה אתכם לאורך כל תקופת הלימודים.

מערכת השעות באוניברסיטאות באיטליה, אפילו בלימודי הרפואה האינטנסיביים, נוחה במיוחד ומאפשרת לעבוד במקביל, כך שזה אפשרי ומשתלם.

אם תבחרו לעבוד באיטליה במהלך הלימודים, תוכלו להוציא ויזת סטודנט מסוג D, המאפשרת עבודה בצורה חוקית – בהתאם להנחיות שגרירות איטליה בישראל.

עלות שכר הלימוד לשנה כ- 2,000 יורו. במקרה הצורך, תוכלו להגיש בקשה למלגה על שכר הלימוד ועל הוצאות מחיה שוטפות להקלה בעלויות, העומדות באיטליה על ממוצע של כ-1000 יורו לחודש ונחשבות יחסית נמוכות.

בערים מרכזיות כמו מילאנו ורומא – העלויות גבוהות יותר לעומת ערים קטנות יותר, כמו פאביה.

שדות התעופה הגדולים של איטליה נמצאים ברומא ובמילנו, אך גם בערים הפחות מרכזיות – יש שדות תעופה עם אפשרות לטיסות פנים. מחיר כרטיס טיסה ממוצע עומד על כ-400 דולר, ועשוי להשתנות בהתאם לסוג הטיסה ובהתאם לעונה בשנה.

מלבד העלויות הנמוכות, איטליה מציעה גם לימודים במדינה מערב אירופאית, חברה קבועה בארגון המדינות ה- G8, שאיכות החיים בה גבוהה יחסית, וגם קהילת הסטודנטים הזרים בכלל והישראלים בפרט - גדולה ומשמעותית באיטליה. לכל זה מצטרפת הנוכחות של קהילה יהודית גדולה, ותיקה, חמה וממוסדת, הפרושה על פני כל המדינה.

עושים הכל - עד שתהיו מוכנים לגשת לבחינות הקבלה לאוניברסיטה

אחרי שביססנו את היתרונות שבלימודי רפואה בחו"ל ובפרט באיטליה, כדאי להכיר קצת יותר טוב את היתרונות של המכינה ללימודי רפואה בחו"ל של מכללת תל אביב מדיקל קולג'.

במהלך חצי שנה, תקבלו 400 שעות לימוד ותיבחנו בכ- 30 בחינות ותרגולים חוזרים ונשנים, עד שתשלטו בחומר ברמה מספיק גבוהה, שתאפשר לכם להתקבל לאוניברסיטה.

צוות מרצים מיומן מלווה את התוכנית במסירות ובמקצועיות, מתוך מוטיבציה לעזור לכל אחד מהסטודנטים לעמוד במשימה.

שיטת הלימוד קפדנית ומתבצעת בקבוצות קטנות, בכיתות מאובזרות בכל החידושים המתאימים, ונכון להיום, מעל 1,000 בוגרים של המכינה, לומדים באירופה רפואה ורפואת שיניים.

הרמה הגבוהה במכינה לרפואה בחו"ל של מכללת תל אביב מדיקל קולג', מאפשרת לה להזמין בכל שנה את נציגי האוניברסיטאות, כדי לבחון בעצמם את הסטודנטים - כאן בישראל.

זוהי עוד הבעה של הערכה לתל אביב מדיקל קולג' מאת האוניברסיטאות לרפואה באירופה, שנעזרות בה כדי לגייס סטודנטים מישראל.

תל אביב מדיקל קולג' - מעטפת של מקצועיות שמלווה אתכם בדרך להצלחה

תעודת היום של המכינה לרפואה בחו"ל משמשת לסטודנטים אסמכתא מוכרת כרקע לימודי במדעים באוניברסיטאות רבות לרפואה באירופה. רקע אותו האוניברסיטאות דורשות כחלק מתנאי הקבלה. תל אביב מדיקל קולג' מספקת את הרקע הזה, כדי להקל על תהליך הקבלה.

צוות המרצים המסור של מכללת תל אביב מדיקל קולג', הוא גם צוות מקצועי, מוכשר ומוערך ומורכב בין היתר, מסגל רחב של בעלי תארים מרשימים בתחום הרפואה והמדעים, ביניהם:

מר עודד בסיס - MSc, מרצה לפיסיקה ומתמטיקה

פרופסור דן מאיור, מאוניברסיטת בר אילן - ראש החוג לכימיה כללית ויועץ אקדמי במכינה

פרופסור ג'רארדו ביק , מאוניברסיטת בר אילן - מרצה לכימיה ויועץ אקדמי במכינה

ד"ר שחר גבע - מנכ"ל המכללה

ד"ר אלון איקן - רופא , בוגר בהצטיינות של הפקולטה לרפואה בטכניון. מרצה לאנטומיה

ד"ר מיכל סקולניק - רופאה, בוגרת הפקולטה לרפואה בטכניון . מרצה לאנטומיה

המיקום הנוח של המכללה במרכז תל אביב, בסמוך לנתיבי תחבורה מרכזיים, הוא אחד מהאמצעים שהמכללה בחרה כדי להקל על הגישה אליה לכל סטודנט - הלימודים בתל אביב מדיקל קולג' גם מוכרים לצורך פיקדון ומאפשרים לכל אחד גישה למצויינות אקדמית. מדיקל קולג' מכוונים להצלחה שלכם.