מתוך כריכת הספר
מתוך כריכת הספרצילום: ללא קרדיט

מוכר באחת מחנויות רשת ''צומת ספרים'' חשף כי הוא נוהג להסתיר מעיני הלקוחות את הספר ''כיצד הפך נתניהו את ישראל לאימפריה'' של הוצאת ''סלע מאיר''.

בדף הפייסבוק "וידויים מהצומת" כינה המוכר את הספר ''חרא קפיטליסטו פשיסטי''. במקום נוסף הוא כתב ''זכותי כמוכר ספרים לא להציג את הספרים שלהם. ואם אני מציג, אז במקום מאוד לא אטרקטיבי בחנות''.

לאחר שדבריו של ע' דלפו לרשת, מנהלת בקבוצת פייסבוק סגורה של עובדי ''צומת ספרים'' נזפה במי שהפיץ את צילומי המסך: ''כשאני אגלה מי פה הדליף את התגובות של ע' החוצה, הוא יעוף מפה על טיל. אם אתם לא מסוגלים לסתום את הפה ולהמשיך הלאה בחייכם בלי להשפריץ זבל על אנשים, צאו מכאן''.

ד"ר גדי טאוב מהאוניברסיטה העברית שקיבל לידיו את צילומי המסך ובהם הווידויים של המוכר, כתב בפייסבוק: ''אם שאלתם את עצמכם למה קשה להשיג את הספר של עקיבא ביגמן 'כיצד הפך נתניהו את ישראל לאימפריה', אז אולי תוכלו למצוא את התשובה כאן. הכוח הרך של הצנזורה הסמויה.

''אולי ספר של 'ימנים' פשוט ימצא את עצמו במדף נידח, במקום על שולחן התצוגה? איך דבר כזה יכול לקרות? הנה השערה. צילום מסך אחד מתוך העמוד הפתוח 'וידויים מהצומת', ועוד צילום מסך בהדלפה בלעדית - שכמוה לא היתה מאז ווטרגייט - של מישהו מתוך הקבוצה הסגורה של עובדי צומת'', כך טאוב.

מנכ''ל רשת ''צומת ספרים'' אבי שומר הגיב בשיחה עם ערוץ 7: ''אין לי אמצעים לדעת מהי הקבוצה הזו בפייסבוק. הקבוצה הזו לא מתיימרת לייצג את צומת ספרים וגם אינה עושה חסד עם מקום העבודה אם אכן אלו עובדי צומת ספרים.

''לגופן של עניין, צומת ספרים לא עושה צנזורה לאף ספר ובטח במקרה של הוצאת 'סלע מאיר' שמקבלת עדיפות אצלנו. ולראיה - הספר האחרון של פייגלין שנמכר אצלנו באלפי עותקים'', הוסיף המנכ''ל.