אנשי ''כחול לבן'' במד"א
אנשי ''כחול לבן'' במד"אצילום: דוברות מד"א

יו"ר מפלגת כחול לבן ח"כ בני גנץ וחברי הכנסת אורית פרקש הכהן, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ׳ ויואל רזבוזוב ביקרו במטה מד"א.

חברי הכנסת התפעלו מהטכנולוגיות המתקדמות וממקצועיות העובדים והמתנדבים בארגון ההצלה הלאומי של ישראל.

במהלך הסיור נחשפו יו"ר כחול לבן וחברי הכנסת לטכנולוגיה המתקדמת של מד"א במוקד 101 ובשטח, סיירו במשאית החפ"ק הייחודית של מגן דוד אדום, שקריטית לפעולת באירועי חירום גדולים בכלל, ובעת קריסת תשתיות בפרט.

בנוסף, צפו חברי הכנסת ברכבי ההצלה השונים של מד"א, בהם כאלף ומאתיים אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, כשש מאות וחמישים אופנועי חירום, אופניים חשמליים, בימבולנסים, מסוקים, אופנוע ים וסירת הים-בולנס, ורכבי הצלה נוספים של מד"א.

בנוסף, קיבלו חברי הכנסת הסבר על יישומון "מד"א שלי", באמצעותו, בין היתר, יכולים החובשים והפראמדיקים של מד"א לזהות את מיקומו של הנפגע, גם במקרים בהם אין כתובת מדויקת.

"אני רוצה להודות לכם על העשייה הרבה שלכם", אמר גנץ. ''המהירות והיעילות של צוותי מד״א מעוררת הערכה. גם במבצע צוק איתן, ידעתי כרמטכ"ל שאפשר לסמוך על מגן דוד אדום שהצילו חיילים ואזרחים שפונו לבתי החולים. אני חושב שהמדינה צריכה לתת פתרונות ומענה לארגוני החירום. בייחוד במדינה כמו ישראל שבה העורף הוא יעד מרכזי לאויבינו.

''בסופו של יום עם כל חדרי השליטה והטכנולוגיה המתקדמת, האנשים בשטח שנמצאים במגע עם האזרחים הם בסוף אלו שיש להם את הזכות להציל חיים. הם לעיתים כמו מלאך שמגיע לאזרח בשטח", הוסיף.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "ברצוני להודות לכם, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, וחברי הכנסת אורית פרקש הכהן, יואב סגלוביץ׳ ויואל רזבוזוב, על שהקדשתם מזמנכם היקר, ובחרתם להגיע אלינו, למגן דוד אדום ולהתרשם מפעילותנו בשגרה ובחירום. רמת המקצועיות והמסירות של הצוותים שלנו, מתנדבי הנוער, החובשים והפראמדיקים, היא כוחו של מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל. זאת, לצד הטכנולוגיות המתקדמות שמפותחות כולן במסגרת הארגון, ומשמשות אותנו במוקד 101 של מד"א, באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ, באופנועי החירום, ובכלי הרכב הייעודיים הנוספים של מד"א ברחבי הארץ. בכל אלה יכולתם להיווכח היום בביקורכם החשוב".