חברות הקונגרס האמריקני הדמוקרטיות, ראשידה טליב ואילהאן עומאר, כינסו הערב (שני) מסיבת עיתונאים ובה הגיבו להחלטת ישראל למנוע מעומאר להיכנס אליה ולהטיל מגבלות על ביקורה של טליב.

השתיים כמובן לא התייחסו לעובדה שטאליב, שביקשה להיכנס לישראל על בסיס הומניטרי כדי להיפכש עם סבתה, זכתה לאישור מיוחד משר הפנים ובהתרסה הודיעה כי לא תגיע לישראל.

טאליב אמרה כי "ישראל היא כמו מדינת אפרטהייד בדרום אפריקה, שלא מאפשרת לנו להגיע אליה. הביקור שלנו היה אמור להיות מקובל על ישראל כמו כל ביקור של חבר קונגרס אמריקני".

ההצהרה כללה גם ניסיונות ׳לפנות אל הקהל האמריקני׳ ובמהלכה אף דמעה טאליב כשסיפרה על בני משפחתה שנאלצים "לכתת רגליהם במחסומים כדי לקבל טיפול רפואי ומוטרדים על ידי כוחות הביטחון הישראלים".

אף עיתונאי לא טרח לשאול את טאליב מדוע סירבה להגיע לבקר את סבתה. היא מצידה, התייחסה לנושא מנקודת המבט שלה ואמרה, "כל מה שאני יכולה לעשות כדי לעזור לה הוא להעביר לעולם את המצוקה הפלסטינית".

אילהאן עומאר טענה שמניעת הביקור שלה היה כדי "להסתיר את המציאות האכזרית של הכיבוש הישראלי".

"איננו יכולים לאפשר לטראמפ ונתניהו להצליח להסתיר מאיתנו את המציאות. מניעת הגעה של חברי קונגרס לא מעלים את הבעיה וגם לא עולה בקנה אחד עם שלטון דמקורטי", טענה.

"אני רציתי להיפגש גם עם חברי כנסת ישראלים כדי לבחון מגוון השקפות על הסכסוך. ההחלט שלא לאפשר לי ולחברתי - שתי הנשים המוסלמיות הראשונות שנבחרו לקונגרס, היא לא פחות מניסיון של בעלת ברית מרכזית של ארה"ב להכחיש את יכולתנו כחברות קונגרס למלא את תפקידנו".

בישראל לא מגיבים לדברים לפי שעה וגם הנשיא טראמפ וסביבתו טרם הגיבו לדברים.