פרץ ולוי-אבקסיס
פרץ ולוי-אבקסיסPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר העבודה־גשר, חבר הכנסת עמיר פרץ, מנסה להפיח חיים חדשים במפלגה שצנחה בבחירות האחרונות לשפל חסר תקדים של שישה מנדטים.

בראיון לעיתון "ישראל היום" תוקף פרץ את מפלגת כחול לבן של לפיד וגנץ: "זו מפלגה שאין לה תשתית אידיאולוגית וכל אחד בה מושך לכיוון אחר. "במערכה הראשונה הם הצליחו להסתיר זאת, אבל במערכה השנייה זה כבר קשה להסתיר. מה הקשר בין יעל גרמן לבין צביקה האוזר? בין יעלון, שרוצה סיפוח, לעפר שלח שרוצה שתי מדינות?".

פרץ משוכנע שרשימת כחול לבן תתפרק לאחר הבחירות: "כחול לבן היא מפלגה שיש לה תאריך תפוגה, שהוא מיד אחרי הבחירות. כולם רואים את המאמץ של כחול לבן להסתיר את הקרעים בתוך המפלגה. כחול לבן תתפרק אחרי הבחירות לשלוש מפלגות שונות.

''הסיכויים שיאיר לפיד יישאר בכחול לבן קטנים מאוד", חותם פרץ ומוסיף בחצי חיוך: "כולנו כחול לבן ביום העצמאות, אבל העבודה ביום הבחירות".

פרץ מגלה כי תכנן להתמודד לנשיאות המדינה אבל לאור פיזור הכנסת תוכניותיו השתנו. "תכננתי לרוץ לנשיאות לפני שהודיעו על מערכת הבחירות, וקיבלתי פניות רבות", מגלה פרץ את השתלשלות העניינים. "רוב הציבור הישראלי רואה בי אדם שראוי להיות נשיא, לנוכח השסעים בחברה. מרגע שהכריזו על בחירות ונבחרתי ליו"ר העבודה, המשימה שלי היא לשקם את המפלגה. זה יהיה מסע ארוך של 10 שנים.

''אינני מועמד לנשיאות המדינה בעוד שנתיים. אני מתכוון להקדיש את כל כולי כדי להחזיר את העבודה למקום הראוי לה. אני מקווה שנצליח לבנות את התשתית במסע הקצר, כדי שנצליח במסע הארוך", הוסיף פרץ.