אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

תלמידי הישיבה 'ברנקו וייס שערי רחמים' ילמדו לחמש יחידות בגרות בלימודי חירום, חילוץ והצלה בשיתוף פיקוד העורף. התוכנית תהפוך אותם ל"כיתת כוננות". כך מפרסם הבוקר (ד') כתב החינוך של "ישראל היום", נועם (דבול) דביר.

מהדיווח עולה כי התלמידים ילמדו לפעול באירועי חירום דוגמת רעידת אדמה, מתקפת טילים, תאונת דרכים ושריפה. מדובר בתוכנית משותפת של משרד החינוך, בשיתוף עיריית ירושלים, עם גורמי הצלה לאומיים המתמחים בתחומים שונים.

בשנת הלימודים הקודמת התקיים פיילוט מצומצם בשני בתי ספר, אחד מהם חרדי, ובעקבות ההצלחה הוחלט באגף לפיתוח תוכניות ייחודיות במזכירות הפדגוגית של המשרד להעניק לתוכנית את האישורים ה דרושים ולצאת לדרך.

הרב חוני אזולאי, מנהל הישיבה החרדית ברנקו וייס שערי רחמים - הראשונה להפעלת המגמה מסביר:"המגמה וההכשרות העוסקות בהצלחת חיים מעצימות את התלמידים וגורמות להם לבנות אישיות של נתינה ושליחות. אנו זוכים לראות פירות אחרי שנה של הפעלת התוכנית, והתלמידים מקבלים מוטיבציה למעורבות חברתית משמעותית. הם נעשים בוגרים יותר, ואף רמת ההישגים הלימודיים בשאר מקצועות הלימוד עולה".

עוד אמר: "הלימודים במגמת חילוץ והצלה מעצימים את רצונם לשרת את עם ישראל באופן משמעותי בכל מקום בהמשך; בארגוני הצלה וחירום או בצה"ל".