הדסה עין כרם
הדסה עין כרםצילום: ערוץ 7

המרכז הרפואי הדסה מסר הערב כי בעקבות תחקיר ידיעות אחרונות, מנהל המרפאה להיריון בסיכון פרופ׳ אוריאל אלחלל התפטר היום מעבודתו בבית החולים הדסה עין כרם.

אלחלל נתפס בעדשות המצלמה הנסתרת. "חלק עובר אליהם (להדסה) וה־1,500 שקלים שלי במזומן את מביאה לי אחר כך במעטפה", הוא הוקלט בשיחה עם אישה בהיריון בסיכון, כשהוא מתאם איתה דיקור מי שפיר לשעות בהן הוא עובד בהדסה - ולא בשר"פ. "תעבירו לי את המעטפה - זה יהיה התשלום שלי, והתשלום של הדסה זה בדלפק בהדסה".

על פי עדויות נוספות נשים שטופלו אצלו טוענות כי השיטה הזאת נהוגה לכאורה אצל אלחלל כבר שנים ארוכות.

פרופ׳ אלחלל בחר להגיש היום להנהלת הדסה מכתב התפטרות ובו הודיע כי הוא מסיים את עבודתו בבית החולים באופן מיידי. הנהלת בית החולים קיבלה התפטרותו.

ההנהלה מבקשת להבהיר כי לפרופ׳ אלחלל היו גם זכויות רבות בעבודתו רבת השנים בהדסה. מנגד, מציינת ההנהלה כי הדסה הינו בית חולים ציבורי, בו אין תשלומים במעטפות והזמן הציבורי קדוש לכל המטופלים ללא תשלומים לרופאים המקבלים שכר נאה בגין עבודתם הציבורית והאקדמאית, לשון ההודעה.

"הנהלת בית החולים הופתעה מהתחקיר והזדרזה לחדד את נהלי בית החולים ומשרד הבריאות, בהטעימה כי עבירה מהסוג שחשף התחקיר לכאורה, לא תאפשר המשך עבודה בהדסה לאף אחד בלי יוצא מהכלל".

בבית החולים מציינים כי פרופ׳ יורם וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם הוציא אתמול מנשר לכל צוות בית החולים, ובו רענון ההנחיות והנהלים באשר לתשלומים וסידור משרדי עבור בדיקות וטיפולים רפואיים לרבות ייעוציים, אשפוזים, פרוצדורות וניתוחים – ציבורי ושרות רפואי פרטי-שר״פ, שהוא חוקי בכל מקרה לא דחוף ומחוץ לשעות העבודה.

הודגש כי כל התשלומים המשולמים בגין השירותים הרפואיים בבית החולים לרבות שר״פ, משולמים ע"י מקבלי השירות אך ורק באמצעות מע׳ הפקידות ולפקודת בית החולים הדסה ובתמורה לקבלה רשמית של הדסה.