רגע שנחקק בזיכרון
רגע שנחקק בזיכרוןצילום: דובר צה"ל

לוחמי ''גבעתי'' שהתגייסו החודש לחטיבה הסגולה השתתפו בגיבוש אינטנסיבי ומפרך לסיירת החטיבה, שהתקיים בדרום הארץ.

הלוחמים החלו את הגיבוש בליל יום שני, בשטחים הסובבים את בסיס האימונים החטיבתי. הם נבחנו בהתאמתם לסיירת בכושר קרבי, מבחינה פיזית ומנטלית, עברו מסלול זחילות, ריצות, ריצה עם משקלים רבים, לינה בתנאי שטח, ומסע אלונקות.

הגיבוש לא מסתכם רק בכושר קרבי, אלה הוא בוחן גם חברות, רעות, הקרבה וחסינות מנטלית של הלוחמים. הם מתנסים בהרכבה ופירוק מנגנונים שונים וחשיבה לוגית. ״החייל החזק ביותר הוא לא בהכרח מה שאנחנו מחפשים״, אומר אחד המפקדים.

בין 300 הלוחמים שהחלו את הגיבוש יסיימו כ-100 חיילים. את הגיבוש מובילים אנשי מילואים של גבעתי הנקראים בשפה צבאית ״מלאכים״. את המבט הקשוח שלהם ואת החוסן בעיניים קשה לפספס.

רס״ן עומר שוהם, מפקד הגיבוש, אמר ״אנחנו כאן בכדי להביא את הלוחמים אל נקודות הקיצון שלהם, לנסות לדמות את מה שיחכה להם בהמשך המסלול הצבאי וברגע האמת בקרב, כך אנו בוחנים את ההתאמה שלהם לסיירת.

"המגבשים בוחנים ומדרגים את המתגבשים בצורה מיוחדת, מדובר באפליקציה חדשנית בשם 'שועליקו', שפותחה על ידי אנשי המילואים של החטיבה ובאמצעותה הם מדרגים את המתמיינים בזמן אמת, אין יותר דף עט וקלסרים, הכל בטאצ׳ ובדגיטיל ובכך אנו מעדכנים בזמן אמת את כשירותו והתאמתו של הלוחם״, תיאר שוהם.

״אנו מחפשים את הבחורים הטובים ביותר, אלו שבוחרים לתת מעצמם יותר, להשקיע ולהיות חלק מהחטיבה במלוא מובן המילה. אני בעצמי לפני 20 שנה עמדתי כאן בחולות האלו ורצתי בג׳יבלאות, כטירון שמייחל להגיע לסיירת. זה רגע מיוחד ומרגש, רגע שנחקק בזיכרון לעד״, סיפר רס״ן שהם המתגורר בתל אביב.

בשיחה הפתיחה מול הטירונים הוא אמר להם: ״אתם בוחרים לתת מעצמכם יותר, להשקיע ולמצות את עצמכם בניגוד לחברים שלכם שיושבים בבית, זו בחירה משמעותית שתשנה את חייכם מן הקצה אל הקצה״.