יהודה נוימן
יהודה נוימןצילום: בית ספר שדה כפר עציון

יהודה נוימן ממקימי קיבוץ עין צורים, שלחם בקרב המר על גוש עציון בתש"ח ונפל בידי חיילי הלגיון, הלך לעולמו.

בעקבות התקפה קטלנית על אחת השיירות פונו אז, לפני 71 שנה, הנשים והילדים בכפר עציון, אך נוימן נשאר יחד עם חבריו בעין צורים.

ירון רוזנטל מנהל בית ספר שדה כפר עציון ששמר על קשר קרוב עם נוימן סיפר "מקיבוצו עין צורים שבבקעת שפיר, במשך עשרות שנים, יהודה לווה את גוש עציון בכלל ואת בית ספר שדה בפרט. כמו אבא דואג ואוהב. היו לנו מאות שעות של שיחות, סיורים והתייעצויות ואני כל כך מודה על כל מה שקיבלתי ממנו במשך השנים".

"לפני 71 שנה קיבוצי הגוש עלו באש, ואנשי הגוש הלכו לשבי, והנה היום עשרות אלפי אורות דולקים בהרי עציון, וכל זאת בזכות יהודה נוימן וחבריו", סיכם רוזנטל.

ראש המועצה האזורית גוש עציון-שלמה נאמן ספד "בכ"ח תש"ז עלה גרעין בני עקיבא לאבו זיד שבגוש עציון להקים את נקודת ההתיישבות עין צורים,בין חברי אותו הגרעין היה יהודה נוימן, שהבוקר התבשרנו על פטירתו. נוימן שהיה ממגיני הגוש, נפל בשבי הירדני והיה שבוי כ-10 חודשים. איש עם חוש היסטורי וחזון.

באחד מראיונותיו סיפר כיצד דאגו הוא וחבריו להחביא ציוד ביום הנפילה בשבי, אחרי מלחמת ששת הימים שב למקום המחבוא לקחת את הציוד ולהקים מוזיאון (המקלט של יהודה) מורשת בעין צורים המתחדשת באזור חבל שפיר. יהודה נוימן מגיבורי גוש עציון, תודה על ההקרבה, המסירות והשליחות למען הגוש ועם ישראל- יהי זיכרך ברוך".

הלוויתו של נוימן תתקיים בשעה 17:30 בעין צורים.