חברון
חברוןצילום: הישוב היהודי בחברון

אלפי חותמים על עצומה הקוראת לממשלת ישראל לאשר את הבניה במתחם השוק בחברון הרובע היהודי העתיק.

בין החותמים צאצאים לניצולי ונרצחי תרפ"ט , תושבי הישוב היהודי בחברון ועוד.

בעצומה קראו החותמים "אנו פונים לראש הממשלה שלנו, שפועל למען חברון ראש הממשלה של מדינת העם היהודי: 90 שנה של חורבן הן הרבה יותר מידי, 9 חודשים של פתרון שלא מיושם גם הם הרבה מידי. תן תשובה יהודית ניצחת לפורעי תרפ"ט ולמרצחי תשע"ט גם יחד: החזר את אדמות ה"שוק" בחברון - לידי עם ישראל. זהו צו השעה ממש".

עצומה זו מצטרפת למכתב שפרסם ראש מועצת קרית ארבע שגדל בצעירותו בישוב היהודי בחברון "לפני 90 שנה קמו האויבים הרצחניים בחברון על שכניהם וחבריהם היהודים, לשחוט, לטבוח, לדקור, לאנוס ולהתעלל, לשדוד ולבזוז, ללא רחם.

הרוצחים של תרפ"ט שאגו ברחובות חברון: 'אל דעולה מענא' - כלומר: הממשלה אתנו. זו היתה הסיסמא בפי כולם: 'אל דעולה מענא' ולכן אפשר להתפרע, לרצוח, להתעלל, ולבזוז. כי הממשלה 'אתנו' עם הפורעים, היא לא תפריע להם ולא תיפרע מהם. והיום? מה השתנה ב 90 שנה? השנאה והרצחנות עדין כאן. פגשנו בהן בשבועות האחרונים שוב ושוב. בחברון הן קיימות ביתר-שאת.

בראש עיריית חברון עומד היום רוצח עם קבלות, מי שהודה ברצח 6 בחורי ישיבה בבית הדסה ב 1980, הורשע, ולמרבה הבושה ישב בכלא שנתיים בלבד עד ששוחרר ב'עסקה'. כל יום שהרוצח המתועב הזה יושב על כסאו, בחסות מדינת ישראל שאינה פועלת כדי להעניש אותו על הפשעים בהם הורשע, הוא יום של השפלה לאומית. כל יום שהוא ממשיך להחזיק ברכוש היהודי בחברון - הוא יום של אי-צדק משווע. ואיפה 'אל דעולה'? איפה הממשלה? כבר 9 חודשים חלפו מאז אישר היועץ המשפטי לממשלה להעביר את אדמות היהודים ב'שוק' של חברון, מידיו של הרוצח הנתעב - לידי הישוב היהודי בחברון. 9 חודשים בהם יותר מידי! ממשלה יקרה שלנו, תתעוררי!".

"התנערי מעפר קומי! תוכיחי לרוצחים שהפעם 'אל דעולא - מענא' - אתנו, עם היהודים. עם עם ישראל! היועץ המשפטי לממשלה אישר סוף סוף לקחת את הרכוש היהודי מידיו של הרוצח, לבנות בו בתים, ולהחזיר אליו חיים יהודיים - אל תמתיני רגע אחד נוסף! הוכיחי לנו, ולעולם, שהממשלה - אתנו. עם עם ישראל השב לארצו ולעיר אבותיו. נחמי אותנו בבניין חברון".