ראשי 'ימינה'
ראשי 'ימינה'צילום: ערוץ 7

מפלגת כחול לבן שומרת על כוחה עם 30 מנדטים, ואף מתחזקת במנדט לעומת סקר קודם, אך עדיין רחוקה במנדט אחד מהליכוד שנשאר יציב בהובלה עם 31 מנדטים - כך עולה מסקר וואלה ומכון מדגם בראשות מנו גבע.

לבנימין נתניהו עדיין אין 61 מנדטים בגוש הימין-חרדים, אך ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן נחלשים במנדט אחד לעומת הסקר הקודם ומקבלים תשעה לעומת עשרה לפני כשבועיים.

מהסקר עולה כי גם יו"ר ימינה, איילת שקד, לא נפגעה מהפרסום ב"הארץ" לפיו הועברו מסרים מטעמה לנתניהו כי תתמוך בחסינות בתמורה לצירופה לליכוד. ימינה, כך לפי הסקר, יציבה עם 11 מנדטים בדיוק כמו בסקר קודם.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין-חרדים היה עומד על 57 מנדטים: הליכוד עם 31, ימינה עם 11, יהדות התורה עם 8 וש"ס עם 7.

מהצד השני, גוש המרכז-שמאל-ערבים עומד על 54 מנדטים: כחול לבן עם 30, הרשימה המשותפת עם 11, המחנה הדמוקרטי עם 7 והעבודה-גשר עם 6. ברקע החתימה על הסכם העודפים עם כחול לבן, ישראל ביתנו נחלשת במנדט אחד ל-9, אך ממשיכה להיות לשון מאזניים שמונעת הקמת ממשלת ימין ודורשת להקים אחרי הבחירות ממשלת אחדות עם הליכוד וכחול לבן.

מהסקר עולה כי ככלל הציבור חלוק בנוגע לפרסום נגד איילת שקד בעיתון הארץ: כ38% מהמשיבים אמרו שהם מאמינים לפרסום, בעוד 40% אמרו שהם אינם מאמינים לו.

בתוך מחנה הבוחרים של שקד, לעומת זאת, היא זוכה לאמון גבוה יותר - 47% ממצביעי הימין אמרו כי הם אינם מאמינים לפרסום, ורק 34% אמרו שהם מאמינים.

זהות של משה פייגלין ועוצמה יהודית - לא עוברות את אחוז החסימה אך עדיין זוכות לאחוז הצבעה שמעל 2% - זהות עם 2.8% ועוצמה יהודית עם 2.0% מה שמעמיד בסכנה מאות אלפי קולות של מצביעי ימין.