ארקדי דוכין
ארקדי דוכיןצילום: רוני שוצר / פלאש 90

הזמרים ארקדי דוכין ודני רובס ביטלו את השתתפותם בסדרת המופעים "בית בגיא" בירושלים, מופעים הנערכים בימים אלה בגיא בן הנום, סמוך למגדל דוד.

סדרת המופעים מתקיימת בשיתוף פעולה של מועדון זאפה ועמותת אלע"ד. בעיתון ''הארץ'' דווח כי רובס היה אמור להופיע ביום רביעי הבא ואילו דוכין אמור היה להיות הזמר הסוגר של סדרת ההופעות.

המוסיקאים ביטלו את השתתפותם בשל קמפיין שהפעילו נגדם פעילי שמאל מפורום "פרי ג'רוזלם" (Free Jerusalem).

"אינני פוליטיקאי", אמר רובס, "אני מופיע בכל מקום בו רוצים לשמוע את המוזיקה שלי, אבל אינני מעוניין להכניס את האמנות שלי לקו האש של התנצחויות פוליטיות. אמשיך להשמיע את שירי ואת דעותי הליברליות והדמוקרטיות בכל מקום בו לא מעורב סכסוך פוליטי".

מטעמו של ארקדי דוכין נמסר: "הדעתנות של ארקדי מתבטאת בשירים שלו כאקטואליה רגשית. כשמדובר בדברים מובהקים שמוגדרים כמחלוקת פוליטית, ארקדי נמנע מזה".

מקבוצת זאפה נמסר בתגובה: "קבוצת זאפה פועלת בכל רחבי הארץ במגוון רחב של פרוייקטים בשיתוף פעולה אדוק עם רשויות וגופי תרבות. כך נהגנו גם עם הפנייה שקיבלנו מהרשות לפיתוח ירושלים ועיר דוד. זאפה לא בחנה את הרקע של הלוקיישן המדובר, כפי שלא נעשה במקומות בהם פועלת הקבוצה ברחבי הארץ, ולא היתה לה דרך לדעת כי מדובר במבנה במחלוקת. כגוף העוסק במוזיקה ובקידום התרבות בישראל חשוב לנו להבהיר כי זאפה איננה נוקטת כל עמדה פוליטית, וכי כל אמן המופיע על במות זאפה ובפרויקטים בהם היא מעורבת, רשאי לפעול לפי הבנתו ושמורה לו זכות הביטול כפי שפעל ארקדי דוכין".

מעמותת אלע"ד נמסר: ''עיר דוד, הפועלת למען פיתוחה של ירושלים הקדומה לטובת הציבור הרחב, שמחה על קיומם של אירועי התרבות בהם משתתפים וימשיכו להשתתף מיטב האמנים הישראלים, בנוף הירושלמי של גיא בן הינום תחת כיפת השמיים. צר לנו כי ישנם גורמים קיצוניים ושוליים המנסים להשתמש באופן ציני באירועי התרבות ככלי לקידום אג'נדה פוליטית''.

מארגון זכויות האדם ''בצלמו'' נמסר בתגובה: ''הזוי שאנשי השמאל פועלים לעודד חרמות ושנאה נגד אזרחי ישראל. מצער מאוד שאמנים ישראלים נכנעים להחרמת יהודים בישראל. אנחנו קוראים לכל האמנים לחזור בהם ולא להיכנע לאנרכיסטים''.